Agenda
Volgende chatavond:
Maandag, 20 Sep om 19:30
Poll
Welke smaak Nutridrink vind je het 'lekkerst'?
Actieve topics
- Azathioprine en bijwerkingen in Colitis Ulcerosa zo'n 52 minuten geleden
- Tevreden over arts? in Algemeen zo'n 3 uren geleden
- wel of geen crohn?! in Algemeen zo'n 20 uren geleden
- de manier hoe ik mijn ziekte zie........EEN GROTE NACHTMERRIE!!! in Ziekte van Crohn zo'n 21 uren geleden
- hoe voel jij je vandaag??? in Algemeen zo'n 22 uren geleden
- Stemmingswisselingen in Colitis Ulcerosa zo'n 1 dag geleden
Leden
Nieuw: MTS, yann, funkyfresh, Gripen, bert
Online: henk, Snoeckie en 2 gasten
Totaal: 1784 leden
Meeste tegelijk online: 44 op 19 Okt 2008
Nieuwsbrief
Blijf op de hoogte van nieuws over Crohn, colitis en CCJongeren

Ik snap precies wat je bedoelt, op een gegeven moment krijg je van die momenten dat je het ff te kwaad hebt met jezelf. en dan ben ik nog blij dat ik een lichte vorm heb!
ben nu nog aan het proberen met allerlei medicijnen, 6 weken budesonide (had geen effect), nu 3e week prednison: zoveel bij effecten dat ik nog liever die pijn heb haha, en over 6 weken begin ik met imuran, die onwijs veel bijwerkingen schijnt te hebben..pff t worden een paar zware weken als ik het me zo bedenk! belangrijkste is dat ik naar school moet blijven gaan hoe *** ik me ook voel.
ik wens je veel beterschap
assia
,
hah zo te zien ben ik niet de enige die zoveel last van de ziekte heeft tis echt kut jah voor mij is het nog ff wennen allemaal ik had 8 december een scopie en toen werd bij mij vastgesteld dt ik crohn heb.....gelijk een verandering in mn leven natuurlijk en de medicatie is erg vervelend.....ik gebruik 40mg prednizon omdt bij mij alleen deze hoge dosis helpt zodra ik ga afbouwen dat word ik gelijk doodziek.....maar die bijwerkingen het maakt me zo dik in mn gezicht en lelijk
en verder gebruik ik nog imuran 100mg (helpt ook voor geen meter)moet binnenkort weer naar het AMC en dan hoor ik verder over die stomme medicatie waarschijnlijk moet ik humira gaan gebruiken:Szei de dokter......
maarja ik wacht wel af......groetjes
hi hi allemaal
nou vandaag uwv geweest
en JA HOOR:D:D:D ik krijg me wajhong 100% afgekeurd
ben zo blij moet iets gaan zoeken in kantoor iets wat je kan doen door te zitten
mag als ik me wat beter voel ook een opleidng op hun kosten doen
dus was allemaal erg positief EINDELIJk
he he daar even geen zorgen om te maken
het si niet veel geld maar ik kan me rekeninbgen er van betalen dat is al heel wat dus geen gezeur met schulden
hoe is het bij jullie ?
prednison helpt nog niet nog steets veel pijn ah aankijke toch
liefsss
Kim, wat ontzettend fijn dat je je uitkering hebt gekregen!!
Wat moet dat een opluchting voor je zijn, he wat fijn, eindelijk een positief bericht!! Natuurlijk is geen enorm salaris, maar het is toch genoeg om je rekeningen te kunnen betalen idd. Geen gestress over geld, dat scheelt alweer!
Wat ik me afvroeg he, jij bent toch ziek geworden op je 19e? Want toen ik bezig was met de wajong aanvraag, zag ik staan dat je de situatie moet bekijken van hoe die was rond je 17e, 18e.
Ik zat namelijk te denken, toen ik 18 was had ik eigenlijk mijn beste periode, daarvoor en daarna ging het dan niet zo goed. Ik heb een brief gehad dat ik voor 13 februari te horen krijg of ik een uitkering kan krijgen, dus zal binnenkort wel een gesprek krijgen.
Hoeveel dagen heb je nu de prednison? Volgens mijn arts zou je daar na 4, 5 dagen wel iets van moeten merken, dus dat kan misschien nog komen.
Ik ben vandaag naar de arts geweest. De eerste keer dat ik bij hem was, was hij een echte kwal, de tweede keer viel het mee en vandaag was hij echt superaardig!! Zo fijn als je je woordje tenminste kan doen bij je arts en dat hij echt luistert en een goed antwoord weet te geven.
Hij zei dat het inderdaad mijn gewrichten kunnen zijn en dat dat dus van de Crohn komt, hoewel het ook een bijwerking van de Humira kan zijn. Maar omdat ik het nog niet zo lang heb, kon hij er niet zoveel aan doen. Ik moet over 2 maanden terugkomen maar als de pijn in mijn gewrichten niet over gaat moet ik eerder bellen.
Maar goed, hij vind het vreemd dat ik nog steeds zoveel klachten heb ondanks de Humira, maar kan hier niet zoveel aan doen. Ik moet stoppen met de mesalazine, volgens hem kan 1 op de 20 patienten daar niet zo goed tegen en krijgt dan juist last van de medicijnen. Ik heb toen ik ermee begon ook een paar maanden non-stop diarree gehad, maar daarna ging het beter. Dus het lijkt mij een beetje vreemd als ik daar nu ineens niet zo goed tegen zou kunnen. Maar hij zal het wel weten. Verder maakt het toch niet zoveel uit, omdat Humira veel effectiever is als mesalazine. Hij weet niet of dit gaat werken, maar zegt dat het geen kwaad kan om het te proberen.
Ik heb gevraagd wat het is met mijn enkel, ik heb er sinds vrijdag/ zaterdag zo'n last van. Sinds zondag ook last van mijn andere enkel en sinds gister van mijn knieen. En nu ook nog van mijn polsen. Misschien is het wel niks, ik bedoel iedereen heeft dat wel eens, maar omdat ik er toch was heb ik het maar even gevraagd. Ik heb gezegd dat ik er eigenlijk niks aan zie, behalve dat het blauw is en soms dik. Nu was er natuurlijk niks aan te zien
Dat is wel fijn, ik heb nu wel het gevoel dat ik bij hem terecht kan als er iets is!!
Verder ben ik nu echt in een dipje ivm mijn werk
Bij alles, bij elke zin die ik zeg, heeft mijn werkgever een weerwoord en weet ze het altijd beter. En ik heb gewoon echt geen energie meer om ertegenin te gaan. Ik weet dat ik het zo voor mezelf er niet beter op maak, maar ik kan het gewoon niet meer. Ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet.
Ik heb niet snel een hekel aan iemand, maar ik vind haar echt een vervelend mens.
Maar ja.
Ik ben net een middagje naar Antwerpen geweest met mijn zus. Was wel heel erg gezellig!!
Ik ben nu wel echt gesloopt, maar morgen even uitslapen en dan zie ik wel verder.
Groetjes, Annemieke
hoi annemiek
over de wahjong ik ben al sind 06 07 ziek
toen begonnen de klachten bij mij maar omdat dit nooit sirieus is genomen door mijn oude huisarts nooit wat vernomebn zeg maar was volgends hem altiujd verstopt
had toen al last van vermoeidheid en ging niet vaak naar school of werk wegens vermoeidheid of pijn
du svandaar dat ze hebben geteld vanaf feb 08 ben ik 35/40% afgekeurd en omdat in sinds oktober 09 dit jaar echt flink 8ter uit ben gegaan 100% afgekeurd
heel ingewikkeld allemaal snap er zelf ook even nix meer van haha
heb gelukig geen zorgen over dat ik in de min staat op mijn rekening van de ziekte kosten etc etc
maar als jij nou gewoon ziek blijft meid !!!! en niet beter meld voor einde contract moet jouw baar jou ziek uit loondienst aan melden bij uvw dus krijg je een ZIEKTEWETuitkerring
ook geld dus
mischien ook nog een optie
wat positief dat het eindelijk een redelijek goeie band heb met je arts dat scheelt enorm zeg ben erg benieuwd of ej nu wat gaat merken zonder melasine
ik had voorheen ook penntasa en nu salofalk eigenlijk het zelfde maar goed
volgends haar kon ik er ook niet tegen
zal wel goed zijn
en ik heb gelukig nu het gezeik met me baas afgerond ben van hem af en hij van mij joepie
zal toch maar gewoon in ziekte wet blijven is voor jouw beter
enn ben erg benieuwd naar je enkel en knieen zeg maar ene moment nergens last van ? en andere moment wel ?
vandaag heb ik echt een kut dag bah
gister eetbuien gehad helaas wel weer overgeven en vandaag ook maar die pijnen blijven dacht als ik nou soepje eet zal het wel weg gaan me lichaam zou wel eten willen
maar nee alleen maar erger niet uit te staan !!
ik zit nu uhmm 5 dagen aan prednison dus hoop dat snel verbetering in komt want vandaag is echt hell!!
ben ook weer zo moe wil aleen maar slapen maar dan lig je in bed KLAAR wakker en nee hoor geen slaap
ben blij dat je vandaag leuke dag heb gehad het zal wel boete worden morgen
hoe hebben jullie het met oud en nieuw ?
hoe vallen olliebollen op de darmen ? hahaha mischien raar maar ach
zou btw wel x een lekkere klets avond willen of dag hahaha gezellie bakkie thee en lekker slap ouwehoeren
HAHA
liefsss
hoi annemiek
over de wahjong ik ben al sind 06 07 ziek
toen begonnen de klachten bij mij maar omdat dit nooit sirieus is genomen door mijn oude huisarts nooit wat vernomebn zeg maar was volgends hem altiujd verstopt
had toen al last van vermoeidheid en ging niet vaak naar school of werk wegens vermoeidheid of pijn
du svandaar dat ze hebben geteld vanaf feb 08 ben ik 35/40% afgekeurd en omdat in sinds oktober 09 dit jaar echt flink 8ter uit ben gegaan 100% afgekeurd
heel ingewikkeld allemaal snap er zelf ook even nix meer van haha
heb gelukig geen zorgen over dat ik in de min staat op mijn rekening van de ziekte kosten etc etc
maar als jij nou gewoon ziek blijft meid !!!! en niet beter meld voor einde contract moet jouw baar jou ziek uit loondienst aan melden bij uvw dus krijg je een ZIEKTEWETuitkerring
ook geld dus
mischien ook nog een optie
wat positief dat het eindelijk een redelijek goeie band heb met je arts dat scheelt enorm zeg ben erg benieuwd of ej nu wat gaat merken zonder melasine
ik had voorheen ook penntasa en nu salofalk eigenlijk het zelfde maar goed
volgends haar kon ik er ook niet tegen
zal wel goed zijn
en ik heb gelukig nu het gezeik met me baas afgerond ben van hem af en hij van mij joepie
zal toch maar gewoon in ziekte wet blijven is voor jouw beter
enn ben erg benieuwd naar je enkel en knieen zeg maar ene moment nergens last van ? en andere moment wel ?
vandaag heb ik echt een kut dag bah
gister eetbuien gehad helaas wel weer overgeven en vandaag ook maar die pijnen blijven dacht als ik nou soepje eet zal het wel weg gaan me lichaam zou wel eten willen
maar nee alleen maar erger niet uit te staan !!
ik zit nu uhmm 5 dagen aan prednison dus hoop dat snel verbetering in komt want vandaag is echt hell!!
ben ook weer zo moe wil aleen maar slapen maar dan lig je in bed KLAAR wakker en nee hoor geen slaap
ben blij dat je vandaag leuke dag heb gehad het zal wel boete worden morgen
hoe hebben jullie het met oud en nieuw ?
hoe vallen olliebollen op de darmen ? hahaha mischien raar maar ach
zou btw wel x een lekkere klets avond willen of dag hahaha gezellie bakkie thee en lekker slap ouwehoeren
HAHA
liefsss
Even een vraagje Kim, ga je ook hulp zoeken voor je eetprobleem?
Ik kan je namelijk vertellen dat dat niet echt een goede combinatie is, Crohn en eetprobleem. Daar was je zelf waarschijnlijk ook al achter, maar goed. Ik heb een hele strijd gehad en heb hard moeten vechten, maar uiteindelijk ben ik er beter uitgekomen.
Fijn dat je in ieder geval van je baas af bent!! Hij/ zij was ook niet echt begripvol?
Ik kan niet wachten tot dat moment daar is!!
Echt balen dat je zo'n rot dag hebt. Je moet maar veel genieten als je betere dag hebt!!
En ooit, ooit word het beter, dat weet ik zeker
Ik heb aan mijn arts gevraagd wat ik het beste kon doen ivm werk en hij zegt dat ik dat beter met de bedrijfsarts kan overleggen, omdat hij niet zo goed weet hoe dat zit met wetten en juridisch gedoe en zo. Maar hij heeft wel advies gegeven dat ik me niet over de kop moet gaan werken, zeker omdat ze het contract toch niet verlengen. Maar thuis zitten is hij ook niet echt een voorstander van, dus ik ga maar weer naar de bedrijfsarts. Maar nou heb ik weer gehoord dat de hele arbo- dienst ontslagen is dus moet ik weer een andere arts en alles gaan uitleggen en echt, daar heb ik geen zin in.
Het liefst blijf ik thuis, het gaat net een beetje beter sinds ik niet meer werk.
Tja, ben ook benieuwd wat het is met mijn enkel en zo. Ik hoopte dat het niet mijn gewrichten waren omdat het niet rood is en ook niet echt heel dik, maar mijn arts hielp me wel weer even uit de droom
. Ik ben er een beetje bang voor dat het het wel is. En als het het wel is, wat kan je arts daar dan aan doen?
Ik heb het inderdaad wel eens dat het ineens over is, maar dan komt het weer net zo hard terug. Als ik 'veel' heb gedaan heb ik er weer last van, maar als ik te lang stil heb gezeten ook.
Dat lijkt me trouwens echt een strak plan
Gewoon een thee kamertje hebben of zo waar je dan even lekker thee kan drinken en kletsen.
Dat lijkt me nou echt lekker!
hoi hoi
ik heb inderdaad hulp gezocht voro me eetprobleem
zou naar de ursela kliniek gaan in leidschedam maar ik kom niet in aanmerking omdat ik niet zoals hun kan eten
dus als ik eet wat hun vinden dat ik moet eten dan mag ik daar 4 dagen in de week komen
en ik heb die lijst gezien en dat is echt echt een hoop
en zolang in dat niet ging eten mocht in niet eerder komen en ook omdat crohn nog niet onder controle was etc etc
ze deden ook erg moeilijk er over al sik een eetbui had dan moets je een week niet komen
en als je er 2 had moet je een maand thuis blijven
er zaten best hoop haken en ogen aan wat ik echt niet had verwacht... helaas
eetprobleem was redelijk still maar nu met prednison zie ik ze helemaal vliegen bang om dik te worden etc etc terwijl ik 3 maande aan entocort heb gezeten en nergens last van heb gehad
hoe heb jij dit overwonne?
want dit is ind geeen geweldige combi
mijn baas was in het begin echt niet bergip vol moets mnaar doorbijten en door werken
uiteindelijk na maanden niet komen ging hij wel zien dat het geen kattepies was
en nu was hij de laatse weken echt erg lief voor me
klote zeg over dat gezeur met die arbo artsen
maar wel mooi dat je je ietsjes beter voelt nu je thuis ben
zegt toch iets ook al is thuis zitten niet altijd geweldig...
maar als het je wel even helpt kan niet altijd slecht uit pakken
heb veel gelezen dat je arts je naar de reumatoloog kan verwijzen en dan hun meer in dat vak gewend zijn natuurlijk
is het proberen waard
en mischien fysio helpt het wel mooi meegenomen helpt het niet ja klote dan zeg
ik heb ook altijd als ik een goeie dag heb dan neem ik het er meteen van achteraf altidj boeten maar heb het wel erg naar me zin
ik merk wel dat als ik het leuk heb of ben een dagje weg dat ik geestelijk met me ziekte ergens anders ben en dat de pijn wel minder is
heb jij dit ook ?
of zo licht dat het draag baar is of af en toe een kramp een steek etc
Nou liefssss
hoi hoi
ik heb inderdaad hulp gezocht voro me eetprobleem
zou naar de ursela kliniek gaan in leidschedam maar ik kom niet in aanmerking omdat ik niet zoals hun kan eten
dus als ik eet wat hun vinden dat ik moet eten dan mag ik daar 4 dagen in de week komen
en ik heb die lijst gezien en dat is echt echt een hoop
en zolang in dat niet ging eten mocht in niet eerder komen en ook omdat crohn nog niet onder controle was etc etc
ze deden ook erg moeilijk er over al sik een eetbui had dan moets je een week niet komen
en als je er 2 had moet je een maand thuis blijven
er zaten best hoop haken en ogen aan wat ik echt niet had verwacht... helaas
eetprobleem was redelijk still maar nu met prednison zie ik ze helemaal vliegen bang om dik te worden etc etc terwijl ik 3 maande aan entocort heb gezeten en nergens last van heb gehad
hoe heb jij dit overwonne?
want dit is ind geeen geweldige combi
mijn baas was in het begin echt niet bergip vol moets mnaar doorbijten en door werken
uiteindelijk na maanden niet komen ging hij wel zien dat het geen kattepies was
en nu was hij de laatse weken echt erg lief voor me
klote zeg over dat gezeur met die arbo artsen
maar wel mooi dat je je ietsjes beter voelt nu je thuis ben
zegt toch iets ook al is thuis zitten niet altijd geweldig...
maar als het je wel even helpt kan niet altijd slecht uit pakken
heb veel gelezen dat je arts je naar de reumatoloog kan verwijzen en dan hun meer in dat vak gewend zijn natuurlijk
is het proberen waard
en mischien fysio helpt het wel mooi meegenomen helpt het niet ja klote dan zeg
ik heb ook altijd als ik een goeie dag heb dan neem ik het er meteen van achteraf altidj boeten maar heb het wel erg naar me zin
ik merk wel dat als ik het leuk heb of ben een dagje weg dat ik geestelijk met me ziekte ergens anders ben en dat de pijn wel minder is
heb jij dit ook ?
of zo licht dat het draag baar is of af en toe een kramp een steek etc
Nou liefssss
He Kim,
Ik zal me ook eens in dit gesprek mengen haha!
Hoe gaat het met nu met je?
Over die kliniek: ga je daar nu wel naar toe?
Ik zou wel een gesprek met ze aangaan, want je hebt ook crohn dus ze kunnen niet van je verwachten dat je alles gaat eten wat ze je voorzetten etc.
NAtuurlijk zou het wel veel beter zijn wanneer je dat afgesloten hebt, want crohn alleen is al ellende opzichzelf.
Ik heb nu ook vaak nog eens een dag dat ik helemaal niks wil eten en tegen mezelf zeg dat ik veel en veel te dik ben,
maar dat is niet echt bevordelijk voor de darmen!
Zorg dat je er wat aan doet meid!
Ik heb sinds okt dit jaar ook wajong! Lang leven de wajong! ik studeer en kan er geen baantje naast hebben,
dus dit is perfect voor mij (kan ook begrijpen dat voor mensen die fulltime werkten, het erg weinig is)
Ik ben ook voor 100% afgekeurd en krijg de volle bak!
Ik krijg/verdien dus veel meer dan de gemiddelde student, die naast zijn studie en zijn vrije uurtjes wat moet bijverdienen.
En ik had het geluk dat ik ruim voor mijn 18e al ziek was, dus dan krijg je met terugwerkende kracht
dat geld terug (periode van 18 tot 19(nu dus)
dus dat was een lekker bedrag! Ik zeg halleluja!
Liefs Anita
Wacht niet tot de storm voorbij is, leer dansen in de regen
Ik snap eerlijk gezegd niet zoveel meer van die hele wajong regeling
Anita, als je voor 100% bent afgekeurd, hoe zit het dan met studie? Of kijken ze alleen puur naar werk?
Kim, ik heb dat ook wel, dat als ik iets leuks aan het doen ben dat het dan vaak minder is. De dag daarna is dan vaak weer 10x niks, maar dan heb ik het tenminste wel leuk gehad.
Wel een rare regeling eigenlijk, dat je niet naar de kliniek kan als je een eetbui heb gehad. De bedoeling is toch juist dat je daar wat aan doet, dus heb je daar hulp nodig. Ook jammer dat ze dan geen rekening houden met dat je Crohn hebt, al is het dan straks wel onder controle, misschien kan je dan alsnog niet eten wat zij willen. Dat is natuurlijk even afwachten.
Ik snap wel dat je bang bent voor de prednison, ik zag ze ook behoorlijk vliegen toen ik ermee moest beginnen. En dat terwijl ik toch al 3,4 jaar al niet veel last meer heb van eetproblemen.
Als iemand me vraagt hoe ik van al die eetproblemen ben afgekomen dan heb ik daar eigenlijk geen antwoord op. Ik dacht van tevoren dat het me nooit zou lukken en wilde het eigenlijk ook niet echt. Maar toen werd ik ziek, toen had ik ineens Crohn. Ik moest aan de sondevoeding en was heel bang dat ik daarvan aan ging komen, wat ook gebeurde. Maar ik voelde me zoveel beter en kwam niet eens zo heel veel aan, ook niet na de sondevoeding. En toen ja, ik weet niet, de angst werd minder. Ik begon ook net met een nieuwe opleiding en mensen wisten daar niet van mijn problemen, en ik wilde graag een nieuwe start maken. En ik wist dat als ik het dan niet zou doen, dat ik niet meer zou doen. En toen ja, ging het steeds beter.
Ik heb nog steeds van die momenten dat het terug komt, maar het gaat ook weer over. Toen ik prednison kreeg was ik als de dood, maar met mij deed het niks qua gewicht. Ik viel eerder af dan dat ik aankwam, wel een dikker hoofd maar daar kon ik wel mee leven.
Maar een echt goed antwoord heb ik eigenlijk niet op de vraag hoe ik ervan af ben gekomen.
Ik ben trouwens wel eens naar de reumatoloog geweest omdat ik veel last had van mijn nek, ribben en pols. Hij kon niks vinden en in mijn pols bleek ik het carpaal-tunnel syndroom te hebben, dus daar had ik niet veel aan. Maar toen werd ik ziek en werd die pijn minder, maar nu heb ik het zowat ik elk gewricht
. Als het niet over gaat bel ik de arts wel, kijken of hij iets weet en anders idd fysio proberen.
Mijn werkgever had me gevraagd hoe ik mijn afscheid wilde, dus ik mail haar dat. Krijg ik weer een mailtje dat ze dat niet handig vind, VRAAG HET DAN VERDOMME NIET!!! Nou zit ik me dus weer op te fokken en boos en verdrietig te zijn, omdat zij zich gewoon zo belachelijk gedraagt. En daar kan ik dus echt heel slecht tegen van mezelf, dat ik dat doe. Maar ik kan er niks aan doen.
Ah wat baal ik hiervan zeg. Maar goed dat weten jullie nu ook wel
Soms baal ik echt dat dit de enige plek is waar ik zit te zeuren
Jullie zullen wel denken, maar hier snappen mensen tenminste wat ik bedoel.
Liefs, Annemieke
hoi annemiek en anita
ja ind hele rare regeling van die kliniek had bij de eertse gesprekken echt een goed gevoel
en na dat 2de gesprek echt zo iets van ik kom hier vrijwillig om er van af te komen niet om naar een straf kamp te gaan
ze konden geen rekeing houden met crohn want dat is ONEERLIJK tegen over de andere mensen
nou oke er werd veel van je verwacht etc etc
had niet zo'n leker gevoel er meer bij
en je moet zoveel lepels van dit en zoveel van dat je MOET alles op eten
nou ben nog aan over nadenken maar denk niet dat het hem gaat worden
vandaag ben ik ook lekker naar winkelcentrum geweest en lekekr broodje gegeten bij de delifrance broodje gezond onwijs pijn maar smaakte wel lekker hahah
heb mezelf ook heelmaal opgemaakt haar gedaan aangekleed en mezelf geweest wat is dan een lekker gevoel om weer even je zelf te zijn
doe me namelijk bijna niet meer opmaken loop alleen in jongings broeken want dat zit het lekkerst op me buik
hebben jullie dit ook ?
ben erg blij voor je dat er je REDELIJK van af ben je eetrpobleem dan maar ach er helemaal van af zijn kan niet het zal 2ltijd in je hoofdje blijven en het onzere hebben
dat is iets wat ik ook weet maar gewoon die eetbuien bang zijn voor eten en nu ook weer om emotie eten of om het feit dat je gewoon dingen mis
een ordinare gebakken ei met ham en kaas en lekker mayo heerlijk dat soort dingen lekker papatje oorlog
ik mis het zo erg
maar neee ben meteen aan de scheit onwijs pijn dus gooi ik het er maar uit om dit minder te maken
is ook niet goed maar zo los ik het een beetje op zodat ik het wel kan eten
hoelang heb je sonde voeding gehad meid ? en heb ej lang last van je eetprobleem gehad? was jij er altijd eerlijk over ?
ik verzweeg altidj alles maar nu dit is wie ik ben ik heb het en ik schaam me er niet langer voor
zou ind even fysio proberen zo'n 2 of 3 keer dan heb je een beetje baat bij
jammer dat reumatoloog nix was
dus die leuke werkgever is weer lekker bezig
ahh hier mag je lekker gal spugen hoor heerlijk juist en ah ik vind je geen zeikerd het is beter om even alles er uit te gooien en bij mensen die je kunnen begrijpen
die natuurlijk ook een andere kijk er op hebben
zou gewoon in de ziekte wet blijven om haar te zieken hahah
ben ik toch evil
ahh hahaha moet even lachen sorry :Pen toch valt me op dat best hoop mensen met ziekte van crohn toch met het gewicht in hun hoofd zitten
of een vertekend zelf beeld hebben
nou liefss
He Kim,
Nu lijkt het net of ik niks anders te doen heb dan hier te komen, zo vaak als ik post hier
Maar dat valt heel erg mee hoor 
Wat fijn dat je vandaag een goeie dag hebt!! Fijn ook dat dat broodje wel smaakte, dat is ook weer eens wat anders he
Inderdaad rare regelingen bij die kliniek. Je meld je daar vrijwillig aan, maar zo komt het op mij over alsof je gestraft word voor iets waar je juist voor geholpen wil worden.
Zeker dat ze geen rekening kunnen houden met Crohn, omdat dat 'oneerlijk' zou zijn. Dat vind ik nou echt nergens over gaan. Kreeg je wel het idee dat ze wisten wat Crohn is?
Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat de andere mensen daar moeilijk over zouden kunnen gaan doen, want ja zij moeten het ook en jij hoeft het dan niet. Ook al heb je dan Crohn, dat maakt voor hun niet veel verschil. Want ja, dat is wel hoe je dan denkt.
Maar je moet wel hulp zoeken waar je je zelf fijn bij voelt anders werkt het ook niet. Er zijn vast wel andere therapieen of dingen waarvan je een beter gevoel hebt!
Nee, ik denk ook niet dat helemaal van een eetprobleem afkomen kan, maar ja iedereen heeft een zwakke plek en dit is dan toevallig de mijne (en de jouwe).
Ik probeerde ook altijd alles zodat niemand erachter kwam, maar dat lukt natuurlijk voor geen meter. Mijn vriendinnen hadden me na een tijdje wel door, ook al zei ik dat er niks aan de hand was. Ze zagen het echt wel aan mij, ik viel hartstikke veel af, at niet meer waar hun bij waren en ging niet meer naar feestjes etc. omdat ik veel te bang was dat ik daar zou moeten eten. Toen vertelden zij het op school, zodat iedereen er min of meer achter kwam.
Als ik dit zo typ snap ik niet dat ik zo heb kunnen leven, stom eigenlijk
Het is niet dat ik er nu mee te koop loop, maar ik schaam me er niet langer voor. Ik ben ook gewoon normaal, ook al heb ik dan eetproblemen gehad. Net zoals ik het nu met Crohn zie, het hoort bij mij en als mensen daar niet mee kunnen leven, dan ligt dat meer aan hun dan aan mij.
Ik denk dat ik er ongeveer 3,4 jaar last van heb gehad, waarvan 2 jaar echt extreem waren.
Ik heb 2 maanden aan de sondevoeding gezeten, maar dat was meer als behandeling voor de Crohn, maar ook omdat ik te licht was toen.
Gelukkig dat je me geen zeur vind
vind ik ook niet van jullie, dus ja.
He toch, even twee dagen niet gereageerd en ik loop alweer mega-achter...
Kim: Vervelend dat het zo rot met je gaat! En vervelend dat de pred nog niet helpt.
In ieder geval positief dat je hulp zoekt met eten. En tja, die hebben een strak regiem omdat ze bedacht hebben dat dit het beste helpt. Zelf heb ik ook tijdelijk op een plek gezeten waar ook mensen met eetproblemen zaten, en ik neem aan dat ze denken dat een 'aparte regeling' voor jouw tot jaloerse blikken / minder motivatie zou kunnen leiden bij de anderen.
Maar neem van mij aan: met prednison of erge Crohn is het bijna onmogelijk om fatsoenlijk aan je eetprobleem te werken, ben ik bang. Misschien helpt het als ik iets uit m'n eigen ervaring vertel:
Vroeger voordat ik zie was, had ik nooit gewichts- / eetproblemen. Het was niet iets waar ik mee bezig was. Toen werd ik ziek.
Voordat ik wist dat ik Crohn had, was ik continu aan de diarree, alles wat ik at ging er zo weer uit. Logisch dat ik de hele dag aan het eten was. En vaak dacht ik om twee uur 's nachts: Even een hamburger uit de muur trekken. Ik woonde op kamers, dus niemand die me tegenhield. En de snackbar was altijd open tot vier uur 's nachts!
Toen ik aan de prednison was (en weer bij m'n ouders woonde), was het al net zo erg. Dan ging ik 's nachts om drie uur m'n bed uit om de keukenladen leeg te stropen. En als die leeg waren, ging ik zogenaamd 'voor m'n moeder' boodschappen doen
En ja, daarna lagen ze natuurlijk weer vol.
Een jongen die ik kende kwam 40 kilo aan van de prednison, en raakte het daarna maar moeilijk kwijt. Heeft hem volgens mij meerdere jaren gekost.
Als je pijn hebt en je hebt toch een vreetkick, kan ik me best voorstellen dat je het eruit wil werken voordat het zeer gaat doen. Daar hoef je je niet voor te schamen, het klinkt zelfs vrij logisch. En dat is volgens mij anders dan bij 'gezonde' mensen met eetproblemen. Dus wat ik probeer te vertellen is: Als je Crohn en prednison hebt, kunnen je eetproblemen andere oorzaken hebben dan bij verder 'gezonde' mensen met eetproblemen, en als de kliniek daar geen rekening mee houdt weet ik niet of het wel gaat werken. Mogelijk wordt je er alleen maar heel gefrustreerd van.
Dat je jezelf opmaakt om naar het winkelcentrum te gaan is juist hartstikke goed! Wij hadden de 'hoogste baas' van het bedrijf op bezoek, vlak voordat 1/3 van het personeel (waaronder ikzelf) werd ontslagen. Die had een verhaal over militaire dienst dat ik heb onthouden. Over als je als militair in een 'beerput' zat, en je daar niet weg kon omdat het om je heen te gevaarlijk was. Met andere woorden, als je 'nergens heen kon' en vast op dezelfde plek zat. Hij vertelde dat het belangrijkste dat je in het leger leerde was: Opstaan in die put, scheren en schoenen poetsen. Ook al zat je midden in de modder.
Als je ziek of werkloos bent is het niet anders, het is belangrijk dat ondanks dat je je rot (en soms nutteloos) voelt, je er toch voor zorgt dat je er verzorgd bijloopt en het liefst ook regelmaat hebt. Zelf heb ik nogal snel de neiging om op te staan en in m'n ondergoed eerst eens voor de computer te zitten en dan pas te gaan eten, en een uur later nog eens een keer te gaan douchen. En daarna nog eens een keer 'ontbijten'. Maar dan blijf je je vaak brak voelen, het is beter eerst te douchen, scheren, haar in model te brengen, nette kleren aan te trekken en dan voor de TV / achter de computer te gaan zitten, dan voel je je toch vaak beter. Zelf deed ik het soms ook toen ik werkloos was: Ik trok iedere dag m'n netste broek aan, en m'n nette schoenen. En dat helpt toch als je over straat loopt, mensen kijken toch anders naar je.
Van prednison krijg je trouwens ook stemmingswisselingen en ik werd er heel gejaagd van, dus logisch dat je niet kan slapen. Ik hoop echter toch dat de prednison snel gaat werken!
Annemieke: Klote dat je werkgever weer loopt te chagrijnen. Maar ach, je bent bijna van haar af. Dat is toch weer iets om je aan vast te houden. Net als dat dagje naar Antwerpen, dat pakken ze je ook niet meer af. En een zeur vinden we je niet, het is positief dat je met ons deelt wat je dwars zit. Beter dan dan je het opkropt, toch?
WAJONG is een ingewikkeld verhaal, maar het komt op het volgende neer:
Als je arbeidsongeschikt raakt, probeert men je met een uitkering te compenseren voor het inkomen wat je verliest.
Stel, je werkt al 20 jaar als bakker en verdient 1500 euro per maand, je wordt 100% arbeidsongeschikt, dan zou je vziw 70% van die 1500 euro per maand krijgen. Dus men gaat uit van je 'laatstverdiende loon'.
Echter, stel dat je jonger dan 18 bent, of je was aan het studeren, dan had je geen laatstverdiende loon, en is je verdiencapaciteit als je gezond was geweest niet bekend. Dus gaat men ervan uit, dat je het minimumloon had verdiend als je wel een arbeidsverleden had gehad (je wordt dus genaaid, want waarschijnlijk had je meer kunnen verdienen). Dus van het minimumloon krijg je 70% als je gedeeltelijk bent afgekeurd, of 75% als je 100% wordt afgekeurd.
Echter, wie aan het studeren is, zoals Anita, kan niet werken. Dus kan je ook niet voor 50% worden goedgekeurd - om voor 50% te gaan werken dus - als je aan het studeren bent. Vandaar dat je in de praktijk voor 100% afgekeurd wordt voor zover ik begrijp, dit gold voor mij ook toen ik later naar een nieuwe school ging.
Zelf werd ik tijdens m'n (1e) studie ziek, en ik heb opgegeven aan het UWV dat ik 19 jaar oud was toen ik ziek was. Want ik was toen 20 jaar oud, en het moment dat je ziek werd mocht max. 9 maanden in het verleden liggen. Vanaf dat moment is er een wachttijd van 1 jaar, dus ik moest drie maanden wachten.
Dat is echter in mijn geval, helaas kan de regeling per geval verschillen en verandert de regeling ook nog eens per 1 januari (WAJONG verdwijnt voor nieuwe gevallen, en wordt vervangen door een nieuwere wet).
En over het gevalletje ARBO/bedrijfsarts en je eigen arts:
Je eigen arts weet misschien minder over wetten, regels, juridische meuk etc, maar de bedrijfsarts en ARBO-arts weet vrijwel zeker minder over Crohn, en nog belangrijker: Ze weten niets over _jou_. Net als de UWV keuringsarts. Wat je dus moet proberen, is dat je bedrijfsarts / UWV keuringsarts info opvraagt bij jouw (MDL) arts. Dan vertelt jouw MDL arts hoe het met jouw gaat aan de bedrijfsarts. Dat zijn artsen onder elkaar, en die communiceren vaak heel anders dan als jij aan jouw bedrijfsarts moet uitleggen wat er aan de hand is. Afgezien van het feit dat het vermoeiend voor jou is. Dus als ik jouw was, zou ik vragen of de bedrijfsarts / ARBO niet gewoon bij jouw arts kan navragen hoe het met jouw gezondheid staat, dat scheelt jouw een hoop moeite en frustratie en werkt mogelijk nog beter ook.
Gewrichtspijn heb ik ook bij vlagen veel gehad, dat komt helaas voor. Echt een reden daarvoor is niet bekend, bij sommige mensen is het als ze veel ontsteking in de buik hebben, bij andere mensen juist weer niet. Zelf had ik dat ik door prednison de hele tijd de onbedwingbare neiging m'n enkels / voeten te strekken ('restless legs of zo?) totdat het zeer deed. En ik had erg last van de 'grote' gewrichten. Vandaar ook dat de MDL-arts me doorverwees naar fysiotherapie, waar ik eigenlijk een soort 'fitness' ging doen, maar dan toegespitst op het soepel houden van de grote gewrichten.
Met mij gaat het wel weer redelijk aardig, alleen zie ik het nog niet echt zitten om te gaan solliciteren. Dat ik eerder ontslagen was en m'n contract nu naar februari niet verlengd wordt, kwam door de economische crisis, beweert het management. Daarom hebben ze 1/3 van het personeel er uit gekegeld. Kantoor, fabriek, universiteit, hbo, mbo, lbo, maakte niet uit, bijna overal is 1/3 ontslagen, behalve in het managementteam natuurlijk
En er werd iemand aangenomen om de resterende 2/3 van het personeel harder te laten werken, een gast die kijkt hoe hard je werkt, maar ook met een stopwatch kijkt hoelang je rookt, koffie drinkt en op de WC zit (bij mij is 'ie gelukkig niet geweest). Ik kan voorlopig nergens anders werk vinden, dus ik ben best blij dat ik nog twee maanden mag blijven. Ik heb alleen maar leuke collega's, en mijn eigen direct leidinggevenden willen graag dat ik blijf. Alleen het hogere management wil van niet, die vinden dat 2/3 deel van de mensen die ze nu nog hebben minstens net zoveel werk kunnen doen dan voordat 1/3 ontslagen was. Maw, ze denken dat ze het zonder mij kunnen, vandaar.
En oliebollen kan ik absoluut niet tegen, dat gaat bij mij in het rijtje peper, ei, ui, kool, bonen en knoflook. Dus ik ga het dit jaar ook niet proberen denk ik. Best jammer, want ik lust ze maar al te graag!
Overigens zijn jullie van harte welkom hier een keer te komen theeleuten, of ergens anders in een café of zo kan ook. Persoonlijk lijkt me dat erg leuk! Stuur me een berichtje als het je ook leuk lijkt, dan regelen we het.
In ieder geval een fijn Nieuwjaar gewenst, voorzichtig met de vuurwerkbom in jullie schuurtjes daar, en dat 2010 voor iedereen beter moge zijn dan 2009!
Gr, Hans
Hallo allemaal!
Allereerst wens ik jullie een gelukkig en gezond nieuw jaar!!
Dus hopelijk pakt het voor jullie ook zo uit!
Ik ga ervan uit dat 2010 mijn jaar word
Hoe hebben jullie het gehad met oud en nieuw? Hier was het wel heel gezellig, ben nu echt gesloopt, maar ja dat hoort erbij he
.
Ik doe trouwens niet echt aan vuurwerkbommen in schuurtjes, ik ben meer van de sterretjes
Hans: Wat een belachelijk verhaal over je werk!! Ik kon het niet laten om erom te lachen, maar eigenlijk is het natuurlijk helemaal niet grappig. Het is toch te gek voor woorden dat je iemand aanneemt zodat die kan gaan kijken hoelang je personeel op de wc zit.
Het is heel jammer dat mensen van het management vanachter hun bureau beslissen dat ze wel even 1/3 van de mensen kunnen ontslaan, omdat de rest die nog over blijft het wel alleen zou kunnen. Het zou naar mijn idee een hoop schelen als ze zelf eens kwamen kijken op de werkvloer hoe het allemaal gaat.
Maar voor jou is het natuurlijk hartstikke vervelend. Is er weinig werk te vinden in jouw werk, zeg maar? En natuurlijk is solliciteren ook niet alles op dit moment, ik weet er alles van.
Het is wel heel fijn dat je collega's en leidinggevenden graag willen dat je blijft, natuurlijk heb je daar weinig aan. Maar ze waarderen je in ieder geval wel.
Ga je wel vast een beetje op zoek naar werk of wacht je tot je echt klaar bent met werken?
Het lijkt mij trouwens ook erg leuk om een keer thee te drinken etc. met jullie!
Volgens mij begrijp ik het redelijk nu, de regelingen van de Wajong. Waarschijnlijk is het per geval wel verschillend, maar ik heb wel een beetje een idee nu. De arbeidsdeskundige heeft me aangeraden om de aanvraag snel de deur uit te doen, want als ze het voor 1 januari zouden hebben dan zou ik nog onder de oude regeling vallen en dat zou positiever zijn voor mij. Dus dat heb ik gedaan.
Hielp dat bij jou, fysiotherapie?
Ik wil het natuurlijk graag proberen, maar heb niet zo'n zin in een volgende teleurstelling.
Ik heb bij het gesprek met de bedrijfsarts en werkgever etc. ook aangegeven dat ik het vreemd vind dat zij mij één keer ziet en dan denkt te weten hoe het allemaal zit. Dat ze daarom ook over de adviezen van mijn eigen arts en behandelaars heenstapt. Het antwoord daarop was dat het hun weinig kon schelen wat ze in het ziekenhuis vonden, omdat ze er niks vanaf wisten. Ze zei dat zij meer mensen met een chronische ziekte in haar 'praktijk' had en dus wel wist wat beter was voor mij. Dus ik zeg dat ik meer vertrouwen heb in mijn eigen arts en verpleegkundige, omdat zij meer weten over Crohn (omdat het nogal makkelijk gezegd is dat wat voor andere mensen met chronische ziektes goed is, dat dat ook voor mij goed is) en meer weten over mij en mijn situatie. Dat kon ze ook weinig schelen allemaal.
Toen is mijn vader daar nogal ontploft en bond ze wat in. Toen stelde ze ineens voor om informatie op te vragen over mijn ziektebeeld en prognose en behandeling bij mijn behandelend arts (wat ik al eerder had voorgesteld, maar goed). Dat heeft ze ook wel gedaan neem ik aan, maar nu hebben dus het contract met de hele arbo dienst opgezegd dus krijg ik weer een nieuwe en kan ik alles opnieuw vertellen en regelen. Maar ik schrijf alles gewoon op zoals het is gegaan, zodat ze dat kunnen lezen en zeg dat ze zo nodig informatie kan opvragen bij mijn arts. Ik heb niet echt veel zin om alles weer opnieuw te gaan vertellen en uitleggen.
En bij het UWV mogen ze van mij ook gerust informatie opvragen bij mijn arts.
Hey,
Ik herken het helemaal.
Ik ben laatst met puri nethol begonnen maar daar kon ik niet tegen het hielp wel maar ik werd er ziek van.
toen ik er mee stopte ging het nog even goed en toen begon ik te kwakkelen met mijn CU.
Nu is het zo dat het weer flink acties is en ja ik moet gewoon eerlijk zeggen ik heb het helemaal gehad.
Nou hoeft ik van mij MDL arts niks te verwachten want die doet toch niks ik ben er niet zo tevreden over maar op zoek gaan naar een andere dokter is geen optie ik heb geen rijbewijs en mijn moeder moet iedere keer mee.
Daarbij komt nog eens dat ik psychisch patient erbi ben en dat speelt nu ook op.
Ik merk dat ik erg depressief wordt nu ik weeeer ziek ben.
Het nadeel is ook dat ik alle meds al gebruikt hebt en het nadeel daarvan is dat ik eigenlijk nergens tegen kan ik ben voor bijna alle meds overgevoelig.
Maar mijn arts wil me nog niet opereren terwijl ik er wel voor in aanmerking kom.
Nou heb ik het ggz gebeld omdat ik daar al loop en gelukkig kan ik vanmiddag terrecht en ik ga hem ook vragen of hij iets voor me kan doen waardoor de arts me nou eens serieus neemt als ik zeg dat ik het niet meer trek want dat doet ze niet.
Vorig jaar heb ik 4 keer in het ziekenhuis gelegen en zoals het er nu uit ziet zal dat dit jaar ook wel weer zijn zoals eigenlijk elk jaar.
Een operatie zie ik niet als wonder middel want ik bessef me heel goed dat je dan met een stoma zit en dat is natuurlijk ook niet alles.,
Maar zoals het nu gaat met die pijn is helemaal niks.
Ik wil niet zeuren want ik krijg van mensen om me heen te horen ow het zal wel mee vallen want ik zie niks aan je en daar wordt ik erg boos van.
Ik ben blij dat nu dit onderwerp er is kan ik even mijn frustis van me af schrijven.
nou vanmiddag naar de ggz en de 19e naar de MDL arts en dan ga ik even heel erg sterk aangeven hoe ik het wil en dat ik dat ook krijg al moet ik de hele wereld over.
Dankje voor dit onderwerp het lucht wel op om even te klagen bij mensen die er niet raar van opkijken want vrienden ja die kan je niet de hele tijd lastig blijven vallen.
Iedereen heel erg veel sterkte
Ivo
He Ivo,
Echt vervelend dat je ook in zo'n situatie zit!
Ik herken het wel, dat je arts niet naar je luistert. De eerste keer dat ik bij hem kwam, vond ik het echt een vreemd figuur. Maar de laatste keer viel het me 100% mee en luisterde hij echt naar alles wat ik te zeggen had.
Maar ik moet zeggen dat dat wel deels komt door de MDL- verpleegkundige. Heb jij die niet in het ziekenhuis? Zij heeft mij heel erg geholpen, wanneer er iets is bel ik altijd haar. Wanneer ik vertel hoe de arts soms kan reageren, zegt ze 'O, is het weer zover? Ik zal even met hem overleggen'. Ze zegt dat artsen soms heel erg lomp zijn in de communicatie, maar dat ze wel heel erg bezorgd om me zijn en alles doen wat ze kunnen om mij te helpen. Maar dat het probleem is dat ze dat niet goed op mij kunnen overbrengen. En dat heeft me wel geholpen. Nou, heb jij daar natuurlijk weinig aan, maar misschien is het een idee om ook zo'n verpleegkundige eens te bellen als je die in de buurt hebt?
Wel goed dat je afspraak bij de ggz hebt gemaakt, als je zelf merkt dat het slechter gaat. Het is natuurlijk hartstikke vervelend wanneer je er ook nog eens behoorlijk depri van word, maar je probeert er in ieder geval wel iets aan te doen.
Hopelijk kunnen zij iets voor je betekenen.
Heel vervelend is dat, dat onbegrip. Dat mensen denken dat het wel meevalt, omdat ze niks aan je zien. Vroeger probeerde ik hier altijd uit alle macht iets aan te doen, maar mensen die een bord voor hun kop hebben, willen het gewoon niet begrijpen. Dus nu laat ik ze altijd maar. Ik, en de mensen die om mij geven, weten hoe het echt zit en dat is voor mij genoeg. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, (ik kan er soms ook nog heel kwaad om worden) maar als je het naast je neer legt geeft dat echt rust.
Ik ken dat wel, dat je vrienden er niet mee lastig wilt blijven vallen, maar punt is ook dat als je het wel zou doen, dat ze het dan nog niet echt begrijpen. Gewoon omdat ze het zelf niet hebben. Gelukkig maar.
Maar daarom kan je natuurlijk altijd hier komen om je verhaal te doen!!
Groetjes, Annemieke
Oh, ik moet vanmiddag voor de eerste keer op therapeutische basis gaan werken.
En ik heb er geen zin in. Gewoon echt niet.
En nou heb ik ook nog veel last van mijn enkels en ik weet nu al dat ik straks bijna niet meer kan lopen. Lekker als ik daar ben.
Nouja, na vanmiddag ben ik weer lekker een weekje vrij!!
Je moet wel positief blijven natuurlijk
hoi hoi iedereen
en hopen op een goed jaar toch...
hahah
was even leuk om te lezen hahaha zo zie je maar als je even niet kijk ben je helemaal er uit
hahaha
nog de beste wensen !!!!
het jaar begin zo te lezen weer lekker met julie.
heerlijk he zo'n klaag topic hahah goed plan geweest
ind hans heb zeker zin om een keer een koppie thee te drinken en slap te ouwehoeren hahah:D
moeten we maar x regelen met ze allen
hebben jullie een leuk oud en nieuw gehad ?
ik wel wel veel pijn en ben nog moe er van helaas
prednison helpt nog steets niet echt
heb nu 2 redelijke dagen wel pijn maar draagbaar maar voel me zo allendig als wat wat is dat klote zeg...
had ook weer bloed en verhoging gatver en wel 10 x naar de wc en een drang dat wil je niet weten
dan het niet kunnen slapen vreselijk gewoon
ik moet de 21ste terug naar me arts maar heb na ons laatse gesprek een raar gevoel gekregen dat ze me niet echt helemaal sireus neem omdat ik een eet probleem heb..
zeg maar nix meer over het afvallen is ook niet goed maar anders schuiven ze het meteen daar op klinkt mischien stom maar weet het even ook niet meer
hee annemiek heb ej nog nieuws over je werk ?
en ivo tuurlijk kan je hier lekker je ei kwijt en gal spugen heerlijk he
ben ind blij dat ik hier me ei kwijt ken want jullie begrijpen me toch iets beter dan mensen die er buiten staan
en hans dankje wel voor je uitgebreiden uitleg over alles
voor de rest wil ik ook nog even kwijt dat ik er helemaaaaaaaaal ziek van word dat iedereen je met nance vergelijkt
jaa maar met nance gaat het ook goed
jaa maar nance kan ook werken
nance dit nance dat hebben jullie dit ook ?
en dan zeg ik ook altijd jaa dat duurde ook even voor dat dat onder controle was pffff
lieffffs
Hoi Annemieke,
Ja ik heb een MDL verpleegkundige maar die is ook VK in het ziekenhuis op de afdeling van de MDL dus ik denk niet dat ik die zomaar kan bellen.
Ik heb besloten dat ik morgen maar aan de bel ga trekken bij de dokter.
Die kan ik morgen weer goed bereiken en ja ag die ene dag maakt dan ook niet echt meer uit.
Toen ik haar voorlegde voor een operatie zei ze ja je voldoet idd wel aan de criteria maar ik vindt de ontstekingen niet heftig genoeg.
Dat was dus iets wat zei vondt.
Ik ga morgen dus maar aan de bel trekken en ik heb al besloten dat ik haar voor het blok ga zeten of je luisterd naar me en doet iets of ik neem geen meds meer in.
Ipc een drastische beslissing maar ik heb het idee dat ik niet anders kan want als ik mijn meds niet meer neem wordt de ontsteking vanzelf heftig genoeg is mijn beredenering maar het erge vind ik er aan dat ik het zo ver moet laten komen voordat ze iets doen.
het is ook niet iets wat ik graag doe want ik heb respect voor een dokter maar nu op dit moment ben ik zo ver dat ik het heft echt in eigen hand ga nemen.
Maar wat ik ook raar vindt is dat zij beslist dat ze de ontstekingen niet heftig genoeg vind ja sorry hoor maar dat is iets wat een chirurg moet beslissen niet zij.
Ook zegt ze altijd ja je moet wel meteen bellen als er iets is omdat het bij jou zo moeilijk onder controle te krijgen is.
Dus ipc heb ik alle meds gehad nou of ze helpen niet meer of ik kan er niet tegen (wat wel een nadeel is) plus de lengte van de ontsteking is genoeg voor een operatie en dan denk ik mens doe onderhand iets maar ja dat is iets wat ik denk.
Maar zoals ik in mijn vorige berichtje al zei een stoma of zo is geen ideale optie dat weet ik ik heb er inmiddels over gelezen en ken mensen met een stoma dus ja ik begrijp dat wel maar als je ipc altijd ziek bent met soms 2 maanden ertussen dat het rustiger is dan denk ik hoever moet het komen.
Ja en mensen die het niet begrijpen heb ik inmiddels ook zoiets van ja het zal wel ik ga het ook niet meer uitleggen zoals ik dat eerst wel deed.
.
En vrienden ja ze zeggen wel van als er iets is dan kun je bij me terrecht en dat weet ik ook wel maar jij zei ook al die begrijpen het niet en dat is voor hun een geluk maar ja ik heb er niks aan
Ja het ggz weet inmiddels wel dat als ik bel voor een afspraak dat het dan ook nodig is anders bel ik niet wan het ging best goed met me alleen het ziek zijn dat fuckt met je hoofd en dan komt er een punt dat je zelfs denkt jeej ik loop naar de slager en vraag of ie nog darm voor worst nodig heeft (grapje).
Ik ben het wel met iedereen eens dat je moet proberen positief te blijven en ik kan dat (vindt ik dan) prima maar ja soms heb je van die dagen dat dat even niet gaat.
Ag ja we zien wel hoe het gaat lopen en ik hou jullie wel op de hoogte
Ivo
heey
ik heb op dit moment erg last van mn buik het is helemaal opgezwollen en en doet vreselijk pijn dt ik er niet van kan slapen en verder ben ik heel erg aan de diaree ik weet echt niet wat dit kan zijn allemaal!!!mn ontsteking was voor heel even onder controle maar nu krijgt de dokter de onsteking gewoon niet meer weg!
ik zit nu op de 30mg prednison en 100mg imuran maar zodra ik verder ga afbouwen met de prednison beland ik gelijk weer in het ziekenhuis zo ging dat de vorige keer ook ik kan alleen maar leven op een hoge dosis!!!
ik word hier zo gek van ik ben all een lange tijd alleen maar zziek ziek ziek
de dokter belt binnenkort en dan hoor ik verder over de medicatie maar ik denk dt er niet echt veel medicijnen meer
zijn........ik weet wel over humira en remicade of zoiets???daar sprak de dokter wel over toen ik op de poli was....
ik zie wel verder........groetjess
Sorry, maar ik ben even heel kwaad. Ik ga later op jullie reageren, maar ik heb het zó gehad, en dat nu echt.
Ik kom dus op de bso aan, waren twee collega's waar ik bij stage heb gelopen toen ik aan de sondevoeding zat enzo. Dus hun vragen gewoon hoe het gaat enzo, nou niks aan de hand.
Komt later dat vrouwtje binnen en vraagt hoe het gaat, dus ik zeg dat het wel gaat, niet veel beter dan anders. Zij heeft natuurlijk niet veel meer te zeggen dan o. Begon ze weer een heel verhaal over mijn uren, maar ik had zo geen zin in haar dat ik zei dat ik er wel over na zou denken. Oke ik reageerde niet echt heel enthousiast of blij, maar zij maakte er weer een heel probleem van. Ze zij dat ze zag dat ik baalde van de bso, dus ik zeg dat ik baal van de hele situatie. Zegt zij daar ben ik het niet mee eens, dus ik zeg nee dat weet ik.
Nou komt het. Ze zei tegen me DAT IK HET EERDER AAN HAD KUNNEN GEVEN ALS IK HET NIET ZAG ZITTEN.
Weet je hoe vaak ik het in haar oor heb getoeterd, ze kan toch niet serieus denken dat het aan mij ligt. Hoe achterlijk kan je zijn.
Dus ik zeg dat ik het al heel vaak heb aangegeven, dus wat kan ik dan verder nog doen? Toen zei ze dat ze wilde dat ik me wel gedroeg als de kinderen binnen kwamen, omdat zij niet de dupe moesten worden van mijn demotivatie.
Toen werd ik pas echt kwaad, ik kan er gewoon niet bij dat ze dat over mij zegt na al die tijd.
Dus ik zeg dat de enige reden dat ik daar ben, de kinderen zijn en dat die echt nergens de dupe van. Toen zegt ze ja want anders heb ik nog wel wat werk voor je op kantoor als je je niet kan gedragen/ kan motiveren.
Echt, ik ben hier echt zo kwaad over, maar ik kan nergens heen met dit verhaal. Haar leidinggevende is ook niet aardig, en ik ben er gewoon echt van overtuigd dat hun dit op kantoor heel normaal vinden. Dus niemand daar neemt mij serieus.
We hebben een nieuwe arbo dienst dus ik kan de arbo arts ook niet bellen. Ik heb een collega gevraagd of ze dat voor me op wil zoeken, en ze stuurt morgen terug als ze het weet. Dan ga ik het via die weg maar proberen, want ik trek dit gewoon niet meer. Ik trek het echt niet meer.
Hoi annemieke,
wat een achterlijke doos niet normaal dat zij zo reageerd!! Je kan misschien ook het uwv bellen hierover of anders de ccuvn dat is een crohn/collitus vereniging die kunnen je ook hulp verlenen met zo'n situatie. En wat je misschien kan doen hiermee!!! Ik ben zelf ook lid geworden van de vereniging omdat daar mensen zijn die je echt kunnen helpen en natuurlijk voor informatie en alles erom heen. www.ccuvn.nl (als ik het zo goed heb)
Niet normaal ik wordt hier zelfs kwaad van en ken jou niet eens of die stomme pruim!! Ze heeft geen idee waar ze over praat!!
Enne shellty:
Ik heb ook last van die opgeblazen buik net of er een baby inzit en knoerhard heb jij dat ook?? Ik slik als ruim een jaar lang prednison begonnen met 50 daarna afbouwen nu zit ik 3 kwart jaar op 10mg per dag puur als ondersteuning bij de remicade. Verder heb ik nog 11 tabletten meer pilletje hiervoor, pilletje daarvoor .... Ik hoop dat je snel je beter gaat voelen en misschien is remicade inderdaad een oplossing!!
Groetjes Tammie
Hoi Tammie (en de rest natuurlijk)
Ik ben ook lid van de vereniging maar ik zou bijv niet weten wanneer ik die zou kunnen bellen (ik bedoel voor wat voor dingen)
Ik heb wel al ooit gebeld en toen ben ik heel erg netjes behandeld en dat geeft wel vertrouwen.
De persoon die ik aan de telefoon had was ook erg vriendelijk en ik had meteen in de gaten dat hij wist wat mensen met crohn en cu mee maken.
Ik heb gister bloed laten prikken en poep ingeleverd en als ik geen rare dingen in de ontlasting heb zitten moet ik weer aan de prednison 40mg
Ik herken wel wat je zegt tammie want ik krijg er ineens ook weer allerlei pilletjes ivm de prednison.
Ik moet de 19e terug naar de internist en dan gaat mijn moeder mee en even haar mond open doen omdat het zo niet langer gaat.
Ik heb al gekeken en ik zie overal dat ik in aanmerking kom voor een operatie maar ja het schijnbaar per dokter verschillend wanneer ze dat doen.
maar we zien het allemaal wel
Ivo
Hoi ivo,
Ik heb de ccuvn een keertje gebelt met wat voor dingen ik evt bij hun terecht kan. Ik heb zelf ook wat problemen gehad met werken enzo dus dacht ga het gewoon is ff navragen. Die mensen weten van zoveel dingen af en kunnen jouzelf helpen met problemen op te lossen en/of adviezen geven. Ook kunnen ze je doorverwijzen naar een instantie dus eigenlijk kun je ze altijd bellen en gewoon vragen dan hoor je wel wat ze je adviseren toch?!
Toen ik lid werd heb ik een heel dik boek gehad met alle informatie erin en achterin staan ook een hoop instanties en telefoonnummerst etc etc....
Dus misschien hebben jullie daar iets aan!!
groetjes tammie
hoi tammie,
ja dat gevoel heb ik inderdaad maar het word steeds erger mn eetlust verdwijnt erdoor en das niet goed zodra ik eet beginnen de pijnen in mn buik en ik ben pas van mn sonde af dus ik mag all absoluut niet meer afvallen
anders gaat ie er zo weer in...
de dokter heeft gister weer gebeld en ja hoor mn ontstekingen nog steeds neit weg
de imuran is verhoogd naar de 150mg en het krijgt een week om zn werk te doen en als ze dan nog in mn bloed zien dat het weer niet zn werk doet dan krijg ik andere medicatie via injectie ik weet neit hoe dat heet zou dat de remicade kunnen zijn??
en verder is de prednizon weer naar de 40mg verhoogd
ik hoop dat ik gauw weer van je hoor!
groetjes
Ik denk Humira, dat krijg je per injectie. Remicade krijg je per infuus. Maar in principe is het hetzelfde.
@ Ivo, soms helpt het als iemand meegaat om te vertellen dat het echt niet meer gaat. Soms zien ze dan ineens in dat het serieus is.
Ik wens je veel succes. Ik hoop dat als je prednison krijgt, dat het dan een beetje aanslaat, zodat je je de komende tijd weer wat beter met je gaat.
Hoe was het bij de ggz? Kunnen zij nog wat voor je betekenen?
@ Tammie, dank je wel! Mensen zeggen altijd dat ik er niet veel aan heb als zij zich er kwaad om maken, maar dat heb ik juist wel! Het veranderd weinig aan de situatie, dat wel. Maar het ergste is nog dat ik aan mezelf ga twijfelen, maar iedereen tegen wie ik het vertel is het met mij eens, dus dat helpt wel tegen onzekerheid
Ik weet niet of de ccuvn iets voor me zou kunnen betekenen. Ik ben al bezig bij het uwv, mijn vader heeft een afspraak gemaakt bij het juridisch loket om te kijken wat mijn rechten zijn, dus ik heb al wat dingen lopen.
Maar dank je wel voor de tip!
Zij is echt te achterlijk voor woorden. Normaal neem ik het altijd wel voor mensen op, denk ik dat ze een reden hebben om zich zo te gedragen. Ik heb ook echt niet snel een hekel aan mensen, maar haar vind ik echt vervelend.
Het punt is gewoon dat ik er niks mee kan. Zij blijft maar volhouden dat ze goed bezig en iedereen daar op kantoor is het daarmee eens, omdat zij alleen haar kant van het verhaal verteld.
Ik had maandag 'gewerkt', ik zou op therapeutische basis moeten werken, dus extra ingepland worden. Dat is dus al niet gebeurd, ze had iemand anders naar een andere locatie overgeplaatst 'omdat ik er toch was'. Maar ik was er niet als volledige werknemer om het zo maar te zeggen. Maar ik kan niks zeggen want zij heeft áltijd een smoesje, echt belachelijk.
Maar goed, dan belt ze me dinsdag op en zegt dat ze het niet vond kunnen dat ik maandag zo kortaf reageerde en blabla. Kreeg weer een hele preek en ze zegt letterlijk dat ik maar moet weten wanneer en hoe ik me moet gedragen. Ik heb me al veel dingen laten zeggen, om een uitbarsting te voorkomen, maar het gaat me echt te ver. Het is toch niet normaal dat ik me van alles kan laten zeggen? Het is toch niet normaal om zo met iemand om te gaan en ermee weg te komen?
Ik wist echt niet dat er zulke achterlijke mensen bestonden!!
Ik heb echt zin om me ziek te melden en gewoon niet meer te gaan. Laat ik me altijd van mijn goeie kant zien, laat ik altijd zien dat ik zoveel wil werken als dat ik kan, krijg ik dit.
Vandaag ook naar de fysio geweest, voor mijn enkels etc. Ik dacht ik probeer het maar, dan weet ik tenminste of dat helpt of niet. Hij heeft naar mijn enkel gekeken, maar denkt in eerste instantie niet dat het mijn gewricht is. Want dan zouden er veel dingen pijn moeten doen die hij met mijn voet deed, maar dat viel allemaal mee. Het schijnt meer te lijken op 'overgevoelige enkelbandjes'. Echt nog nooit van gehoord, maar hij zal het wel weten
.
Wat je allemaal wel niet kan hebben. Maar goed, beter dan dat het van de Crohn kwam, want dan had ik een groter probleem, denk ik.
Nu moet ik op gaan letten waar het precies dik word etc., omdat het ook een peesje kan zijn. Of zo. Hij zit dat dan echt zo serieus uit te leggen en dan zie je mij echt zo dom kijken
Hoe is het met jullie, Kim en Hans? Heb jullie al een paar dagen niet 'gezien' en ben benieuwd
.
Groetjes, Annemieke
hoi hoi iedereen
@ annemiek
ze zijn weer lekker bezig he meid.. ben je toch maar weer aan het werk gegaan?
waneer moet je naar juridische loket ? ben benieuwd wat ind je rechten zijn... heb je nog wat van je wahjong en etc gehoord?
ik heb net me papieren binnen het is niet veel wat ik krijg maar kan gelukig net me rekeningen er van betalen en mischien klein beetje voor leuke dingen maar ben al zo blij er mee
met mij gaat op dit moment echt KLOTeeee... die prednison wilt maar niet aan slaan me buik staat echt op springen voor me gevoel aslof ik me helemaal vol gegeten heb en dat gevoel blijf ondanks dat ik nix eet of heee heeel weinig dus moeders hing vandaag toch maar aan de telefoon ze wou maandag al bellen maar had ziets van ach paar dagen aan kijken maar 2 weken en nog steets niet goed.. hmm had ook weer bloedingen zag ik in de wc en verhooging..
die klote pijn die door trek naar je rug/ribben/maag/onderbuik./navel etc etc jullie kennen de elende
nu belt ze morgen terug want ze wilt overleggen met andere artsen dus ben benieuwd....
hebben julle oook als de pijn redelijk is dat je je dan ZO mega beroerd voel ?
hihihi
hoe is het met jouw hans ind even nix van je gehoord ? still alive
hoe is jullie ervaring met vakantie ?
en dan vakantie met de AUTO ? drama ? of redelijk goed te doen ?
liefs en suc6 met alles klote gezeik ook altijd he ^%#$^%@&#
hihih
Hoi shellty,
Remicade krijg je per infuus dat heb ik ook 1x per 6 weken. Humira krijg je 1x per 2 weken met een injectie! En dat je eetlust er niet is dat heb ik ook regelmatig maar ik probeer dan toch een noodlessoepje of een beschuitje te eten of zelfs een kopje cus a soup met toastjes soppen dat gaan wel goed bij mij!!
Ik hoop dat ze je snel kunnen helpen meid!
Hoi Annemieke,
Wat goed dat je vader een afspraak heeft gemaakt bij uwv, dit is gewoon egt niet normaal!! Je gaat toch nou niet meer werken he neem ik aan!! Heb je je weer ziek gemeld of niet? Ik zou dat wijf is goed laten barsten met die gekke praat... oei wat kan ik er boos over worden hahah...Ik heb me puur lid gemaakt omdat je altijd info krijgt en de crohniek dat boekje daar staat altijd vanalles in wat super intressant is. Ook heb ik een boek gekregen over ibd nou werkelijk waar alles wat met crohn te maken heeft kun je erin vinden.....
Ik wens je succes met alles en blijf vooral je gal spuwen hier!!!
Oh ja en annemieke,
nog iets over je enkels, Ik heb ook soms heel veel pijn aan mijn polsen ellebogen enkels vingers knieen.... ook heb ik fisio maar dat ik meer voor mijn nek en onderrug waar ik vreselijk veel pijn aan heb! Maar mijn reumatoloog die ik gehad heb zei dat je door de ziekte van crohn ook geirriteerde peezen kan hebben! Dus de aanhechtingen van je gewrichten die dan erg gevoelig zijn.. misschien heb jij dat ook?
greeetzzz
Hee Kim,
Wat ontzettend vervelend dat de prednison niet aanslaat!
Welke mogelijkheden heb je nu nog? Heb je al Imuran (gehad)? Anders blijft er niet veel meer over als Remicade of Humira, als ik er zo even snel over nadenk.
Ben benieuwd wat de arts wil doen, je laat het wel even weten he?
Wel heel fijn dat je in ieder geval je geld krijgt. Ze kunnen je natuurlijk ook geen topsalaris geven, maar als je ervan kan doen wat je wilt/ nodig hebt, dan snap ik dat je er nu al gelukkig mee bent!
Het scheelt natuurlijk ook dat als je straks weer kan werken en je word ziek, dan betaald het UWV jouw ziektegeld. Dus is het geen extra risico voor de werkgever om jou aan te nemen.
Ik heb niet echt vervelende ervaringen met op vakantie gaan met de auto. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe ver je gaat, mijn verste vakantie sinds ik zoveel last heb van de Crohn is Antwerpen, dus maar 1 uur en 10 minuten rijden
.
Ik heb dinsdag een afspraak bij juridisch loket, om 9 uur 's ochtends dus dat word nog wat
. Ik ben nou niet bepaald een ochtendmens. Die man/ vrouw had al wel tegen mijn vader gezegd dat wanneer een werkgever zich niet aan jou reintegratie houdt, dat hij dan een fikse boete kan krijgen van het UWV. Maar of je nou kan spreken van zich er niet aan houden, vraag ik me af.
Want dan zegt ze dat ze me niet gelooft, maar dat ik gewoon vrij wil omdat ik dit werk niet leuk vind. Maar dan zeg ik dat als ze me niet gelooft, dat ze dan maar eens moet googlen op de ziekte van Crohn of dat ze maar eens in de pot moet komen kijken en dat ze daarna maar moet kijken of ze haar mening bijstelt of niet Nou ja dat zeg ik nu dat ik dat dan zeg 
Ik heb nog niks gehoord van de wajong. Ik heb een brief gehad voor de kerst dat ik voor 13 februari hoor of ik er een kan krijgen of niet. Maar ik neem dan aan dat zij mij wel een brief sturen met wanneer er een gesprek is?
Ja, ik was maandag toch wel gaan werken. Want ik dacht ik moet het maar proberen, ik heb zoiets als ik kán werken moet ik het eigenlijk wel laten zien. Ik had er al gelijk spijt van, dus toen ik thuis kwam was ik zo kwaad dat ik zin had om alles te laten barsten. Deze week hoefde ik niet meer te werken, ik zou eigenlijk volgende week maandag en woensdagmiddag werken, maar nou heeft zij zich weer bedacht en moet ik donderdag ipv woensdag gaan werken. De reden is dat er te weinig personeel is op donderdag, dat is nogal duidelijk. Zij zegt natuurlijk van niet, zij zegt dat 'gezien de situatie' (ook wel omdat ik me volgens haar niet weet hoe ik me moet gedragen) het beter is om de donderdag te doen.
Maar ik denk er nu echt serieus aan om niet meer te gaan werken. Niet dat ik me maandag ziek durf te melden
Als ik me ziek meld, dan kan zij toch niet zeggen dat ze me niet ziek gaat melden? Dat zei ze ook toen mijn moeder de afspraak bij bedrijfsarts af wilde zeggen, dat ze dat niet ging doen en dat dat mij geld ging kosten.
Nou ja, ik kan hier nog wel uren over doorpraten, maar daar word niemand echt vrolijk van.
Dat wist ik helemaal niet, van die geirriteerde pezen!
Ik heb het zeg maar ook niet dat mijn hele gewricht zeer doet, in mijn enkel dan, maar op een bepaald punt doet het echt verschrikkelijk zeer. En voor de rest, als ik teveel doe dan gaat het ook echt zeer doen.
Maar zie je daar wat aan dan? Dat het dik is of iets?
Bij mij word het blauw en meestal 's avonds wat dikker.
Dag iedereen,
Ik lees mee vanaf m'n werk. Gisteren had ik een mooie reactie getypt aan Ivo, Kim en Annemieke maar hij is niet aangekomn? Straks als ik thuis ben een nieuwe poging dus!
hi hi iedereen
nou ziekenhuis heeft gebeld ..... moet nu aan de diclofinac inplaats van tramadol en prednison gewoon door zetten.
en de 21ste gewoon terug komen en dan wilt ze verder kijken.. vette bek dus even aankijken of het gaat werken.
nee heb alleen 3 maanden aan de entocort gezeten en pentasa nu dan prednison en salafalk en magnesuim lax zakjes en tramadol en paracetamol
wat voor medicijnen hebben jullie allemaal ?
gemeen he
valt wel mee
ja ik ga in feb op wintersport en kijk er echt naar uit maar ook beetje tegen op meer de heenreis enzo want ga met me schoonouders en dan voel je je al best ongemakkelijk van oo sorry maar moet naar de toilet.. :$:$
vandaar dat ik em af vroeg hoe het bij julllie op vakantie ging ?
echt ben zo onder de indruk annemiek dat je gewoon nog gaat werken. ik snap het ook wel want je wil je niet pp je kop laten zitten natuurlijk en je niet laten kennen maar als ik in jouw schoenen had gestaan had ik ind * bekijk het maar met je pest zooitje gezecht en lekker ziek gemeld * hihih
ben erg benieuwd wat ze gaan zegge en hoop voor dat pest wijf dat ze een fikse boete krijg ofzo hihihi
enne wie is zei wel niet om te zeggen dat jij je niet ziek voelt
niet goed bij der hoofd joh hoop dat er snel wat aan gedaan word
en over je wahjong als het goed is word je of gebeld of krijg je een brief . ik werd gebeld omdat ze het nog voor 1 jan wou regelen en die brief later binnen zou komen.
2 dagen na het gesprek kreeg ik die brief..
nou hans jammer dat je post niet aangekomen is !!!
ik heb ind ook wel eens ehad heel verhaal getikt en dan ben je alles kwijt !! dat is kut zeg hahahah heb dan geen zin meer en dan probeer ik het ook de volgende dag
nou liefs
Hey kimberly,
Hoe werkt de tramadol bij jou?
Ik heb pijnstillers die een combi zijn van tramadol en paracetamol omdat ze zeggen dat 2 pijnstillers elkaar versterken.
hoi ivo
tramadol helpt niet echt super zat al op dubbele dosis en het kuch kuch verlicht een beetje
en daarbij nam ik ook paracetamol maar het is natuurlijk per pesoon verschillend. hoop voor je dat bij jouw wel helpt
morgen beginnen met de diclofinac ben benieuwd
Misschien heel stom, maar ik dacht dat wij geen diclofenac mochten, omdat dat ontstekingen in de darmen uitlokken.
Krijg je dat voor de pijn?
Helpt paracetamol wel? Ik heb dat ook wel gebruikt, maar het hielp niet veel, alleen de koorts zakte wat. In het ziekenhuis zeiden ze dat paracetamol vaak niet helpt bij buikpijn.
Hans, heeft die ene persoon die is aangenomen om te kijken hoe lang jullie naar de wc gaan, hoelang jullie koffie drinken etc. niet langs geweest om even te vertellen dat je niet op het forum mag onder werktijd?
En nu ga ik slapen, morgen een nieuwe poging tot reactie
Dat wist ik helemaal niet, van die geirriteerde pezen!
Ik heb het zeg maar ook niet dat mijn hele gewricht zeer doet, in mijn enkel dan, maar op een bepaald punt doet het echt verschrikkelijk zeer. En voor de rest, als ik teveel doe dan gaat het ook echt zeer doen.
Maar zie je daar wat aan dan? Dat het dik is of iets?
Bij mij word het blauw en meestal 's avonds wat dikker.
Hey,
Soms worden mijn gewrichten wat dikker en inderdaad soms ook blauwe plekken, maar soms ook dat je niks ziet en dan aan het eind van een bot voel ik dan die pijn..... en toen zei de reumatoloog dat je aanhechtingen die aan je botten zitten in combinatie met crohn geirriteerd kunnen zijn vandaar!!!
xx
(2e poging):
Ivo, klinkt allemaal niet zo fijn! Heeft je ziekenhuis geen 'ziekenhuispsychiatrie' afdeling? Dat is een psychiatrie-afdeling die gespecialiseerd is in mensen met chronische ziekten. Die overleggen - in ieder geval in academische ziekenhuizen - ook weer met de MDL - artsen.
In ieder geval goed dat je zegt waar het op staat. Zeg gewoon tegen de arts dat je graag geopereerd wil worden, en vraag waarom ze het een slecht idee vindt. Stoppen met medicijnen klinkt niet zo best, dat zou juist in jouw nadeel werken. En dat kan toch niet de bedoeling van een behandeling zijn? Misschien hebben ze wel redenen om niet te willen opereren, zoals risico's en een moeilijkere tijd na de operatie.
Dus ik zou toch nog eens aan de arts laten weten dat je het niet eens bent met haar beslissing. In noodgevallen hebben ziekenhuizen ook klachtenprocedures (receptie heeft daar vast info over), maar je moet altijd eerst naar een oplossing zoeken samen met je arts. In ieder geval veel succes gewenst, en ik hoop dat jullie eruit komen.
Annemiek: weer tegen een betonnen muur gelopen zo klinkt het, en zelfs na de tiende keer botsen zit er nog geen deukje in. Daar wordt je wanhopig van, en terecht. Maar hoe je ook je best doet die 'alleraardigste mevrouw' dingen aan haar verstand te peuteren, volgens mij wil ze het niet snappen. Het is logisch dat je je daarom erg beroerd voelt. Je hebt te hard je best gedaan om mee te denken en flexibel te zijn. Als je in december die vrouw verrot had gescholden, had ze het ongepast gevonden en was ze bang geweest dat je een slechte invloed op de kinderen had, zou ik denken. Nu je dat niet hebt gedaan maar op je tandvlees voor de kinderen bent doorgegaan tot het bittere einde jullie scheidde, is het weer dat je het niet duidelijk genoeg hebt aangegeven. Dus het is nooit goed, je verliest altijd (van betonnen muren).
En dan durft ze het ook nog eens 'niet eens' te zijn met jouw gevoelens, maar wat is dat voor onzin! Als jij ergens van baalt kan ze het oneens zijn met jouw gevoelens wat ze wil, maar daar verandert ze echt niets mee! Vervelend om te moeten zeggen, maar het klinkt mij in de oren als een strijd die je niet kan winnen en die je alleen maar een hele hoop energie en frustratie kost.
Dat is het makkelijke gedeelte, maar wat je ermee aan moet en nu moet doen, ik zou het niet durven zeggen. Misschien eens vragen wat ze nu precies eigenlijk van je verwacht, en dat je dan zelf kan aangeven waarom dat wel of niet reëel is. Als dat niet lukt houdt het echt op, dan heb jij meer dan je uiterste best gedaan. Maar mensen kunnen niet van je verwachten dat je continu meer dan 120% je uiterste best doet, dan ga je eraan onderdoor. Hopelijk weet je dat te voorkomen. Hoe dan ook veel sterkte!
Tamara, hoe is het met jouw eigenlijk? Las elders dat het niet zo geweldig met je gaat. Nog dingen die je helemaal zat bent? Hier mag je het zeggen!
Het is interessant wat je over de aanhechtingen vertelt, is precies waar ik altijd last van heb. Meestal na de fitness. Dan zeg ik: "Daar doet het pijn, bij dat apparaat en zoveel kilo". Dan kijken ze me aan, vragen ze hoe zwaar ik ben, en zeggen dat iedereen dat makkelijk zou moeten kunnen (maar één van de acht weet van m'n ziekte). En inderdaad, dan doen m'n aanhechtingen weer een week zeer, dus na tien dagen 'herstellen' en geen fitness probeer ik het weer, en soms weer hetzelfde. Om de een of andere reden ook rond m'n borstbeen. En meestal net boven m'n knieën.
Kim, rot dat het weer zo belabberd gaat. Diclofenac is erg heftig spul, dus ik hoop van harte dat je er goed tegen kan! Zelf had ik er minder last van als ik er wat bij at, maar laat dat nou juist je probleem zijn... En hopelijk weet je arts wat ze doet, want ik mag - zoals Annemiek ook al zegt - van mijn arts(en) geen diclofenac omdat het niet goed voor m'n darmen is. Maar ja, pijn hebben is ook geen doen, en vandaar dat ze voor jou een keuze moesten maken denk ik. Ik hoop heel erg voor je dat het helpt, en dat je je beter voelt als je met wintersport gaat! En dat je schoonmoeder het begrijpt natuurlijk.
Zelf ben ik sinds ik Crohn heb alleen op vakantie geweest met mensen die het begrepen en OK vonden. Soms moet je rennen naar een toilet, soms staan je mede-vakantiegangers een half uur op je te wachten, en dat meerdere malen per dag. Maar ja, beter dat zij even op je moeten wachten dan dat jij thuis zit zou ik zeggen! Persoonlijk voel ik me op vakantie ook altijd beter, meer afleiding en zo, ik hoop dat dit voor jouw ook zo is! En dat je niet met gebroken benen naar huis moet, hopelijk kan je fatsoenlijk skiën
En tja, schoonmoeders zijn altijd een opgave om mee om te gaan schijnt, dus zie het maar als een uitdaging.
Dat je afvalt komt denk ik doordat je pijn hebt, bloed verliest en je darmen hun best doen, maar het ze blijkbaar niet lukt genoeg voedingsstoffen op te nemen. Natuurlijk heb je mogelijk ook andere problemen, en zit je daarmee. Het is goed dat je daar aan probeert te werken! En vervelend dat je het er met je arts niet echt over kan hebben.
Je arts ziet per week misschien 20 Crohn-patiënten die allemaal afvallen omdat ze ziek zijn. En dan kom jij helemaal ziek en belabberd binnen, zo ziek dat ze je diclofenac geven, en dan vertel je ze dat je een eetprobleem hebt. Volgens mij denkt je arts dan: "Je hebt gewoon heel erg Crohn, daarom val je af!", net zoals bij de andere 19. Dat er misschien meer aan de hand is staat ze denk ik niet zo bij stil, ze is er vooral om je te helpen met de ziekte van Crohn.
Artsen die je overal tegelijk mee helpen zijn helaas óf heel schaars, óf ze bestaan niet
Dus meestal moet je als 'patiënt' voor de Crohn bij de een langs, voor je huid bij de dermatoloog langs, voor weer een ander kwaaltje naar de uroloog en voor wat gewonere kwaaltjes weer naar de huisarts. Dat zuigt, het is pvd. net jaren-50 boodschappen doen. Naar de slager, bakker, kruidenier en melkboer terwijl er gewoon supermarkten zijn. Maar aan de andere kant wisten die slager, bakker en melkboer wel meer van hun vak dan de supermarkten van nu denk ik, dus ieder nadeel heb z'n voordeel 
Is het al bekend wat je in dit nieuwe jaar gaat doen Kim? Ik begreep dat je zelf een salon had, ergens anders ook nog werk en ook nog een opleiding wil doen - terwijl je ziek bent en 100% afgekeurd. Tja, sommige mensen zijn gewoon enorm ijverig denk ik, een ander had het allang opgegeven. Respect! Hopelijk eis je niet teveel van jezelf, dat is ook niet altijd goed. Maar het geeft aan dat je in ieder geval dromen hebt, en dat is altijd positief.
Tramadol helpt bij mij trouwens meestal tegen de pijn, ik heb het tijdens 'pijnlijke periodes' bij me voor noodgevallen. Twee keer hielp het niet, en de eerste keer heb ik de eerste hulp gebeld om te smeken of ik niet meer pijnstillers mocht. "Nee, dat mag niet, kom maar langs op de eerste hulp" zeiden ze. Toen mocht ik vijf dagen blijven en aan een pred-infuus en gemalen voeding
Dus vorige keer dat ik dat had - gelukkig minder erg - ben ik niet meer langs de eerste hulp gegaan, heb weinig zin in prednison. Maar ja, als het moet dan moet het.
En de stopwatchmannen zitten gelukkig niet achter mij aan, waarom zouden ze? Mijn functie is toch al geschrapt en overbodig verklaard, m'n contract wordt toch niet verlengd dus ik doe het lekker in 'mijn tempo'. Fijn is dat toch, zo'n kantoorbaan
En ik doe nu zelfs werk dat ik leuk vind, dus dat is wel fijn.
Och ja, en ik moet solliciteren voor een ander maar dat zie ik niet echt zitten. Ik voel me er echt te zwak voor, heb gewoon letterlijk geen kracht voor een nieuwe baan. WW-uitkering aanvragen zal misschien nog net lukken, wordt ook al de tweede keer dus ja, dan wordt je er goed in
Maar ik ga toch maar proberen te solliciteren, jullie geven immers het goede voorbeeld. Niet opgeven als je het helemaal zat bent, gewoon een andere weg proberen of ergens wat reserve in je kleine teen zoeken. De dood of de gladiolen, totdat ik er bij neerval en naar de Gallemiezen ben, en ze me weer kunnen opvegen. Desnoods totdat ik alleen nog maar rechtop in bed RTLZ en Olympische Spelen kan kijken, ik zal het vast wel weer overleven. En ondertussen houd ik me vast aan alles wat ik nog zou kunnen kiezen te gaan doen als het wel even goed gaat, en ik wel weer wat geld heb. Immers: De gedachte aan leuke uitjes en vakanties houden me - samen met dit forum (slijm) vaak toch weer op de been.
Groetjes aan iedereen, H
ed: Dat was twee keer hetzelfde bericht, iets teveel van het goede.
Hey Kimberly,
Ik dacht ook dat wij geen dicofinac mogen ivm met onze darmen maar het kan zijn dat ze er nu anders over denken ik weer toen het bij mij begon zeg maar moest ik er acuut mee stoppen.
@sluddink,
Ik geloof niet dat wij in het ziekenhuis zo;n afdeling hebben maar ja ik weet meer niet dan wel
Ik weet dat stoppen met de medicijnen niet goed is dus dat is eigenlijk geen optie toen ik het schreef was het echt helemaal beu.
Wat ik gehoord heb is dat de dokter de ontstekingen niet heftig genoeg vindt maar ik heb alle meds al gehad en of ze werken niet of ik kan er niet tegen ben namelijk snel overgevoelig voor meds.
We zien de 19e wel hoe het gesprek verloopt.
Ik zit nu op de 40 mg prednison en dat moet ik 5 mg per week afbouwen.
We zien het allemaal wel en ja misschien was ik niet netjes in mijn 1e bericht als dat zo is is dat niet zo de bedoeling geweest.
Iedereen heel veel sterkte
Ivo
hi hans
hahaha
.
werken doe ik ook niet meer maar is wel de bedoeling dat ik dat weer gaat doen zodra ik me wat beter voel. vandaar de nieuwe opleiding zodat ik iets op kantoor kan gaan doen..
zo jij was nog laat op vanacht
nou je 2e poging is inieder geval gelukt zou beetje balen zijn als je weer alles moest typen..!
ik hoop ook echt dat de diclofinac gaat helpen heb ze in vorm van een zetpil want dat werkt sneller maar nadeel is ene dag ben ik flink aan de Poeperitus dus dan is het niet echt handig
in voel me ook altijd beter als ik een dagje weg ben dan ben je er even uit lekker luchten en niet zo met je ziekte bezig zijn. dus denk wel dat wintersport wat gaat worden ach af en toe toitletje op zoeken maar moeten we er maar voor over hebben toch
ik heb inderdaad me salon gehad en met pijn in me hart mee moeten stoppen
heb jij nooit iets van een wia uitkering of iets dergelijsk aan gevraagt zodat je minder kan werken ?
www.regelhulp.nl is wel een makkelijke site staat een hoop info op voor jullie allemaal !!
hoop echt snel dat ze wat voor je vinden hans en dat je ook wat hulp krijg ben dingetjes
en dit hoop ik ook voor jouw annemiek
en wat zijn jullie goeie voornemens voor het nieuwe jaar op natuurlijk * beter worden*
nou iedereen veel sterkte
hey tammie,
oke dan denk ik dat ik humira ga krijgen als de imuran nog steeds niet in mn bloed aanslaat.
en noodlesoep eet ik wel heel veel dat is echt iets waar ik van hou en zowiezo drink ik ook nutriflesjes
om niet meer af te vallen.
maar bedankt voor je reactie! je hoort nog van me als de dokter de uitslagen van mn bloed heeft.....
groetjes shelina
hey tammie,
oke dan denk ik dat ik humira ga krijgen als de imuran nog steeds niet in mn bloed aanslaat.
en noodlesoep eet ik wel heel veel dat is echt iets waar ik van hou en zowiezo drink ik ook nutriflesjes
om niet meer af te vallen.
maar bedankt voor je reactie! je hoort nog van me als de dokter de uitslagen van mn bloed heeft.....
groetjes shelina
Daar ben ik ook weer!
Nou, Hans, erg vervelend voor je dat je dan weer moet gaan solliciteren als je het helemaal niet ziet zitten. En dan heb je niet alleen het solliciteren, maar ook nog het moeten beginnen met een nieuwe baan (daar word ik zelf altijd nog het meest gestresst van).
Maar aan de andere kant, je kan wel een uitkering aanvragen, maar dan heb je ook niet veel. Een uitkering is nou ook niet echt een vetpot natuurlijk. Als je werkt heb je meer geld en zit je niet zo krap, denk ik.
En daarbij, als je werkt voel je je meestal een stuk nuttiger. Tenminste, dat heb ik wel. En wanneer het je lukt om te werken, binnen je mogelijkheden natuurlijk, dan heb je het toch maar weer mooi voor elkaar gekregen. En dat geeft ook altijd wel een goed gevoel!
Je moet wel een beetje aan jezelf denken he, doorgaan tot je erbij neervalt is ook niet de bedoeling. Ik heb zelf niks tegen je grenzen opzoeken en er af en toe over heengaan hoeft ook niet slecht te zijn. Maar als je zover gaat, dat je straks niks meer kan en wéér helemaal omhoog moet klimmen uit die put, daar word je denk ik ook allesbehalve vrolijk van. En dat is natuurlijk ook niet erg gezond.
Maar goed, ik begrijp het wel. Ik zou waarschijnlijk hetzelfde doen.
Kim, ik hoop dat het snel beter met je gaat!!
Weet je al wat je dan wilt gaan doen in kantoorwerk? Misschien ligt dat je wel helemaal niet zo goed en vind je iets anders veel leuker. Ik snap wel dat dat beter voor je kan zijn, maar als je constant werk moet doen wat je eigenlijk niet wilt, tja, dat is het ook niet helemaal.
Tammie, dat komt me wel bekend voor. Maar is daar iets aan te doen?
Je hebt gelijk, Hans, dit ga ik gewoon niet winnen. Al wil ik alles doen om het uit te leggen, zij denkt toch wat ze wil denken. Als ik dat nou naast me neer kon leggen, maar dat kan ik dus niet. Mijn vader zegt dat ik haar links moet laten liggen, alleen het hoognodige met haar moet bespreken en het verder voor mezelf zo leuk mogelijk moet maken met de kinderen (echt zo'n mannen reactie,die zijn vaak zoveel nuchterder dan dat ik ben
Dat lijkt me soms echt handig, om een man te zijn
). Maar ik kan dat gewoon niet, hoe graag ik het ook zou willen.
Ik kan vertellen hoe ik me voel wat ik wil, ik kan het schreeuwen, ik kan het zeggen terwijl ik de kamer rond dans, maar zij heeft zo'n bord voor d'r kop. Daar is echt niet doorheen te komen.
Ziek melden lijkt me op dit moment ook niet de beste oplossing, omdat ik volgende week vrijdag een weekje op vakantie ga. En als ik me maandag ziek meld voor die week, dan weet ik zeker dat ze me weer dwars wil gaan zitten en dan wel een reden verzint waarom ik niet op vakantie mag. Dus deze week moet ik even doorkomen en dan zie ik na mijn vakantie wel verder, dan moet ik als het goed is ook weer naar de bedrijfsarts.
Ik had het er woensdag met een vriendin over, en die is een tijd geleden ook al op een hele rare manier ontslagen (ze werkte bij dezelfde organisatie als ik). Ze hadden tegen haar nooit iets gezegd, over dat ze niet goed zou functioneren. En toen van de ene op de andere dag, moest ze op gesprek komen en werd ze ontslagen. Toen ze vroeg waarom, kreeg ze als antwoord dat ze van alles niet goed zou doen en dat collega's dat ook vonden, terwijl die nooit wat gezegd hadden. En een collega had een keer gesolliciteerd op een baan op kantoor en toen was ze afgewezen 'omdat ze te menselijk was'. Dat zegt toch iets, dat zegt toch wel dat er een steekje los zit bij de hele organisatie. En ik hoef er ook allang niet meer voor te werken, die motivatie heb ik allang niet meer.
Ik ga volgende maand wel een beetje rondkijken of ik misschien iets anders kan vinden waar ik kan solliciteren. Ik heb het geluk dat het veel werk is in de kinderopvang. Maar dan ga ik wel iets zoeken waarbij ik me niet helemaal over de kop hoef te werken en ook nog iets aan de rest van mijn leven heb. Na de zomer wil ik er dan een deeltijd studie bij gaan doen. Ik twijfel heel erg of ik dat wel volhoud, werken en een studie. Maar als ik het niet probeer, zal ik het mezelf waarschijnlijk altijd verwijten dat ik het niet eens geprobeerd heb.
Ik hoop namelijk dat ik me straks zonder al die stress een stuk beter ga voelen en dat ik dan meer kan. Ik krijg echt overal last van als ik zo in de stress zit. Ik ben anderhalf jaar geleden maandenlang bij de fysio geweest, omdat mijn nek en rug/ ribben helemaal vastzaten. Dus toen ik er woensdag was, heb ik ook naar mijn nek laten kijken, omdat ik daar weer maanden last van heb. En hij zat weer helemaal vast. Hij weet inmiddels wel hoe ik ben, dat ik me alles heel erg aantrek en dat ik geen nee kan zeggen als iemand me iets vraagt, dus hij gaf me gelijk de reden waarom mijn nek weer helemaal vast zit, hij zei gelijk 'Dat komt zeker van alle stress he!' Nou heeft hij het woensdag gekraakt en ik voel nu al weer dat het vast zit, gaat lekker!
Stom is dat he, hoe je jezelf voor de gek kan houden! Natuurlijk weet ik heel goed dat het daardoor kwam en had ik er eerder naar moeten laten kijken, maar ik zit constant voor mezelf te verzinnen waarom ik het uit moet stellen. En niet alleen hiermee, dat heb ik altijd als ik ergens last van heb. Hebben jullie dat ook?
Maar goed, ik moet nog even weg. Mijn broertje heeft karate examen en smeekt me al weken om mee te gaan, dus dan kan ik natuurlijk geen nee zeggen
.
Groetjes, Annemieke
Oh, foutje, ook twee keer dezelfde reactie geplaatst.
Dag iedereen,
Ivo: Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Het is hardstikke logisch dat je kwaad bent, dat mag! En daar is deze discussie ook voor: Om alles eruit te gooien wat je helemaal zat bent. Maar ik ben blij dat je niet echt met je medicijnen gaat stoppen.
Vandaag ben ik hier maar wat vroeger dan gisteren. Is inmiddels vast goed voornemen voor ieder jaar: Meer discipline en op tijd naar bed
Ahum, ja, tuurlijk. Nou ja, als het in 2010 niet is dan in 2011 wel, toch?
Fijn dat jullie op vakantie kunnen, Annemieke en Kim! Waar ga je heen Annemiek? Ook winterpsort?
Jullie nog plannen Ivo / Shelina?
Kim: Net zoals jij binnenkort (en Annemiek ook al?), heb ik ook WAJONG. Voor 50% 'theoretisch' afgekeurd, maar aangezien ik voor 60% werk (meer dan zou 'hoeven') ben ik in de praktijk voor 40% afgekeurd. Dus ik hoef gelukkig geen 40 uur te werken, al mag dat natuurlijk wel. En net zoals bij jouw raadde het UWV me kantoorwerk aan toen ik ziek thuis zat. Ze kenden een MBO-school in Zuid Limburg voor chronisch zieke en gehandicapte mensen, en dat hebben ze helemaal voor me betaald ook. Maar dat doen ze nu niet meer voor andere mensen, vinden ze nu te duur.
Dus ik deed een tweejarige beroepsopleiding Werktuigbouwkundig Tekenen (machines / stalen constructies etc.) Lekker op een stoeltje bij de verwarming lijntjes trekken op je computerscherm. Toen ik begon hadden ze in die bedrijfstak te weinig personeel, dus het UWV vond het een goed plan. Maar nu de mensen bij bosjes en kuddes tegelijk eruitvliegen in die sector ben ik er iets minder blij mee. Hopelijk pakt jouw keuze beter uit Kim! Vaak zie ik vacatures voor secretaresse, lijkt je dat niets? En telefonistes kunnen ze ook altijd gebruiken. Hopelijk is er iets dat je leuk vind in ieder geval.
Annemiek, das vervelend dat je nek weer vastzit! Heb je ook hoofdpijn erbij neem ik aan? Moet vast lastig voor je zijn, om dan nog te werken! Pijnstillers helpen ook niet zeker? Behalve die waar je suf van wordt en slappe spieren van krijgt, maar ja, dat is misbruik
Maar helpt wel 
Toen ik zelf 19/20 was had ik dat ook altijd, 'burnout' en moest de fysio er ook weer aan trekken tot m'n nek 'krak' zei, en dan zat het weer goed en was de pijn weg. En masseren van m'n rug / schouders hielp ook. Sindsdien heb ik er erg vaak tegenaan gezeten qua stress niveau, maar er nooit meer overheen. En ik kan nu zelf m'n nek lostrekken (tot ie knak zegt, soms drie keer tegelijk?) en zolang ik dat op tijd doe gaat het net goed. In de sauna zitten helpt ook trouwens. Maar blijft vervelend, dat soms alles de hele dag vastzit. Hopelijk helpt de fysiotherapie weer. En anders vraag je je broertje, die kan vast het een en ander losschoppen bij je
Fijn weekend gewenst, gr,
Hans
Dat is nou eens een goed idee, op tijd naar bed als je normaal om 3 uur nog zit te computeren
. Ik ga ook vaak zat 's nachts even thee drinken als ik niet kan slapen, of gewoon zo laat naar bed dat ik niet meer kan en echt wel móet slapen.
Heb je dan ook dat je je er eerst heel goed aan houd, maar dat je het ook zo weer vergeten bent? Daarom neem ik dus nooit goeie voornemens, omdat ze dus altijd mislukken
.
Nee hoor, dat moet je lekker zelf weten
Maar hoeveel jaar heb je dat voornemen dan al?
Ah, hoe doe je dat zelf dan? Je nek kraken?
) maar dan komt hij met een heel verhaal dat je mensen niet écht mag raken/ schoppen en blabla. Dus dat is jammer. Zou wel een stuk goedkoper zijn dan fysio (hoewel ik het volgens mij wel in de verzekering heb zitten, ik krijg in ieder geval nooit een rekening
).
Als ik voel hoe hard de fysio eraan trekt, dan denk ik niet dat dat me zelf ooit gaat lukken!
Ik had het er met mijn broertje over (niet persé over die nek
Paracetamol helpt wel even tegen de hoofdpijn, gelukkig. Normaal werkt paracetamol niet echt.
.
Maar toen jij dat had, was het dan genoeg als hij er 1 keer aan trok? Want als ik er eenmaal aan begin, dan kan ik maanden gaan, omdat het steeds weer vast komt te zitten. En dan heb ik er genoeg van en ga ik niet meer, tot ik in de auto niet meer om kan kijken als ik wil inhalen
Hij zal wel denken...
Maar goed, er zijn ergere dingen.
Ik ga trouwens niet op wintersport, ik ga een weekje weg met mijn zus, gewoon in een vakantiehuisje. Maar zij heeft het altijd hartstikke druk met studie en tentamens en omdat iedereen vind dat ik ook wel een beetje lol en rust kan gebruiken, hebben we maar iets geboekt. In deze tijd van het jaar is het toch hartstikke goedkoop!
Nog plannen voor het weekend?
Ik ga denk ik maar eens flink uitslapen!
groetjes, Annemieke
Hi iedereen
dat over werk ken ik ind het uwv heeft mij ook aangeraden om kantoor werk te doen nou ja zittend werk
zit inderdaad nog even te twisten over wat dat gaat worden dan had ind vaak gekeken en krijg je toch sercatareses boekhoudkundig telefooniste etc
maar ach ik wil toch nog wel iest doen met lichaam dierenarts asistente of huisartsasistente... haha ik weet het nog niet ik zie het wel laat allemaal even op me af komen en zoals annemiek ook al zei ik wil wel iets doen wat ik leuk vind en het liefst wil ik gewoon me salon weer oppakken maar dat zit er voorlopig niet in ben ik bang want las ook dat je wahjong dan weer stop gezet word.
maar zo'n bedrijf heb je hier ind ook in gouda siom.nl ofzo daar doen ze ook kantoorbanen en opleidingen voor je afstellen en overal bij begeleiden.
ik was ind 2 x afgekeurd de eertse x was ik 35/45% afgekeurd en dan nu sinds oktober dit jaar 100% wat zit dat allemaal gecompliceerd in mekaar god o god hahah
en ivo !! lekker komen zeuren hoor hier hartstikke gezellie ahahah
hans en annemiek !!! dat nek kraken kan ik zelf ook al de beste.. elke wervel kan ik haast kraken is ook niet goed maar he dat is wel even lekker.
hebben jullie ook als je in bed lig helemaal rustig dat je van die onwijs erge pijnscheuten in je bekken krijgen? echt je bekken en onderrug en dit doet zo potverdommme zeer ! AU AU AU
elke avond is het weer raak maar merk dat het alleen maar erger word iemand ook last van ?
wat zijn jullie plannen dit jaar ?
heerlijk he annemiek even weekje er uit hoop dat het je goed doet even geen gezeik van dat Monster van je werk :@
GELUKIG haha zou der nog bij komen hahaa
en zelf geef ik ook altijd massages nu dan helaas niet meer en ik heb geleerd dat als je nek vast zit echt pure stres is en vanaf je schouders naar beneden echt houding is van staan, zitten etc etc
fysio word wel vergoed
mijn plannen zijn denk ik lekker naar de videotheek en paar films huren en gezellie avond met vriendje lief en ouders door al dat weer gezeur wil ik liever niet met de auto weg
hahah heerlijk
en scheelt weer geld moet natuurlijk sparen voor die dure vakantie pff
en jullie ?
en inderdaad LEKKER LANG IN BED BLIJVEN
nou groetjes