Inloggen | Nieuw account aanmaken

CCJongeren.nl

• home
  • forum
  • chat
  • dossiers
  • polls
  • blogs
  • columns
  • links
  • over ons
Start » Forum » Ziek zijn » Algemeen » zwanger worden met de ziekte van crohn

zwanger worden met de ziekte van crohn

27 replies
20 Februari, 2010 - 19:42
l0ovely

User offline. Last seen 3 weken 2 days ago.

lieve mensen,

IK ben een meisje van 21 jaar ben al lang gelukkig met mij vriendje nu willen we zwanger worden!! De arts zegt dat t gewoon kan maar dat t langer kan duren en dat je meer kans heb op een miskraam ?? Ik vroeg me af wie ook bezig zijn met kinderen en of het makkelijk gaat of je meer last heb van je ziekte of minder!!

liefss

Naar boven
  • login of registreer om te reageren
21 Februari, 2010 - 07:10
Herah

User offline. Last seen 2 uren 12 minuten ago.

Hoi Lovely,

Sinds bij mij Crohn werd geconstateerd heb ik -met mdicijngebruik- een gezonde dochter gekregen. Zij is inmiddels twee jaar oud. Wij willen ook graag gaan voor een tweede dus bij ons is zwanger worden ook weer actueel. Ik heb destijds voor zover ik weet geen enkele last gehad van de Crohn: ik was vrij snel zwanger en tijdens en na de zwangerschap klachtenvrij. Geen enkele Crohn is echter hetzelfde en voor zover ik weet hangt het met name af van de ernst van je klachten en waar je last van hebt (bijv. Fistels of abcessen) of dat gevolgen heeft voor je zwangerschap.

Mijn tip: begin er aan als je er klaar voor bent en zorg voor goed overleg tussen je MDL-arts en de gyn, dat stelt erg gerust. Hou je ons op de hoogte wanneer je zwanger bent (altijd leuk om positief nieuws te delen, toch? Knipoog)

Naar boven
21 Februari, 2010 - 21:42
l0ovely

jaaa dat gaaa ik den eerst donderdsag me onderzoek afwachten. Ik was heel nieuwsgierig of meer mensen gewoon goed zwanger zijn geworden en daarna niet ontzettend veel klachten hebben of dat het langer duurde ofzo. Wat leuk dat je een tweede kindje wil super zijn julli al bezig ??

xxx

Naar boven
25 Februari, 2010 - 15:38
Herah

En, hoe is je onderzoek gegaan? Moest je voor een colonoscopie? Gaan jullie er ook voor of wacht je nog even af?

Nou ja, wij gaan er nu zo ongeveer voor Knipoog ben heel benieuwd hoe lang het dit keer duurt voor ik zwanger ben, is toch altijd spannend... Ik laat het wel weten als ik nieuws heb Smile

Naar boven
25 Februari, 2010 - 18:00
l0ovely

ja dat is leuk nou me endoscopie ging dus niet door podverdomme nu heb ik volgende week dinsdag gesprek met me arts en dan hoop ik wel dat we kunnen beginnen LOL!!!! Laat me maar horen als het jullie lukt!!

Kusje

Naar boven
12 Maart, 2010 - 12:57
Herah

En, al meer nieuws? Hoe was het gesprek met je arts? Hier nog geen bijzondere dingen...

Naar boven
12 Maart, 2010 - 19:42
l0ovely

heei herah,

Nou ik ben zo eigenweis geweest dat ik wel l gewoon met de pil gestopt ben maar nog geen nieuws Verdrietig jammer genoeg bij jou ook niet Verdrietig!!

we houden elkaar op de hoogte LOL!!

groetjes

Naar boven
23 Maart, 2010 - 22:06
l0ovely

en en en en ????

Naar boven
24 Maart, 2010 - 19:59
Herah

Nog niks hoor, blijft nog even afwachten Smile Jij ook niet dus?

Naar boven
26 Maart, 2010 - 10:10
l0ovely

nee ook nog niet Verdrietig!!

Naar boven
29 Juli, 2010 - 15:17
Herah

Haai L0vely,

Nou, hier goed nieuws hoor, weet sinds deze week dat ik zwanger ben! Hoe is het bij jou, heb jij al nieuws?

Naar boven
29 Juli, 2010 - 15:27
l0ovely

super leuk LOL gefeliciteerd LOL!! 5 maanden over gedaan ????

Gr brenda

wij nog steeds net moet volgende week ongesteld worden hopen dat ik t niet hoeft haha

Naar boven
29 Juli, 2010 - 17:44
l0ovely

hou de diarree bijvoorbeeld ook al op de eerste maand vban je zwangerschap ben benieuwd wqaar je het allemaal an merkt als crohner zijnde...???

Naar boven
29 Juli, 2010 - 17:58
Herah

Hoihoi!

@Brenda: we hebben al een dochter van 2,5 rondlopen, dit keer duurde het wat langer dan de vorige keer, maar de volhouder wint http://www.ccjongeren.nl/sites/all/modules/smileys/packs/ccjongeren/laughing.gif Ik hoop dat het voor jullie ook snel raak mag zijn!

@l0vely: ik denk dat het bij iedereen verschillend is wat een zwangerschap doet, bij mij is de Crohn al vrij lang rustig (met de hulp van Imuran en Remicade) dus ik merk nu, net als bij mijn eerste zwangerschap, (nog) helemaal niks van de Crohn. Ze (gynaecoloog en MDL-arts) houden je over het algemeen wel goed in de gaten, vooral als je medicijnen gebruikt. Ik hoop dat het dit keer ook vrij rustig blijft! Tot nu toe valt het allemaal nog mee, wel raar soort buikpijn (duidelijk geen Crohn) en af en toe ben ik al wel een beetje misselijk, maar eigenlijk mag het nog geen naam hebben. De vorige keer was ik rond 8 weken steeds misselijk zoals ik dat ook was als de Crohn actief was, nergens zin in, niks smaakt en bij pech ook nog eens overgeven. We zullen zien hoe dat dit keer verloopt...

Naar boven
30 Juli, 2010 - 10:08
l0ovely

brenda en l0ovely zijn dezelfde persoon haha Knipoog

Okeej bedankt voor de info. Ja het gaat vast wel goed komen hoor. Ik hou gewoon vol LOL

Naar boven
4 Augustus, 2010 - 09:48
l0ovely

hello herah,

Hoe gaat het met jou staat het er nog goed voor hoopp het wel. Ik ben nu 2 dagen over tijd wacht nog even 1 dag af en dan ga ik testen echt spannend....LOL

Naar boven
5 Augustus, 2010 - 11:08
Herah

Oei spannend!!! Ben heel erg benieuwd! Zou wel heel stoer zijn als het is gelukt! Voel je al wat?

Ik was dit weekend als de dood, ik voelde opeens helemaal niks meer terwijl de dagen erna ik van vrijwel alle kwaaltjes last had. Heb me dus helemaal lopen opvreten, maar ik heb (nog?) geen miskraam gehad. Was de afgelopen dagen bij vlagen wel misselijk, het is absoluut nog niet gezegd dat het ook niet goed gaat, hoewel ik er wel rekening mee hou. Omdat we tussendoor nog met vakantie gaan binnenkort heb ik de echo daarna, dan ben ik tien weken. Ben er wel blij mee want een echo met zeven of acht weken zegt nog niet alles en bij tien een positieve alleen maar meer. Kortom: het is nog ruim 4,5 week afwachten en spannend en dan weet ik meer...

Nu eerst voor jou duimen!!!

Naar boven
5 Augustus, 2010 - 16:20
l0ovely

ookeeej spannend zeg... ja ik voel alleen dat ik vaker moet plassen maar voor de rest niet echt iets dussss heb nog weinig hoop Verdrietig zal wel heel tof zijn maar ja durf bijnaniet meer te hopen wordt je vaak teleurgesteld Verdrietig....nou meid rustig aan komt goed ik duim voor je Smile

Naar boven
6 Augustus, 2010 - 17:43
Annemieke!

User offline. Last seen 1 uur 39 minuten ago.

Ik las in een ander topic dat je niet ongesteld was, maar de zwangerschapstest negatief was?
Je bent toch nog niet zo lang met de pil gestopt? Dan kan je ook wat minder regelmatig ongesteld worden.

Er kunnen wel wat redenen zijn waardoor de zwangerschapstest negatief aangeeft, maar je wel zwanger bent.
Soms moet je een paar dagen later nog een keer testen, dan is ie soms wel positief (als je dus zwanger bent natuurlijk).
Of wanneer je een blaasontsteking heb, kan de test niet betrouwbaar zijn.

In ieder geval, hoop ik het beste voor je Knipoog

Naar boven
6 Augustus, 2010 - 18:15
l0ovely

nee ben al vanaf februari gestopt eerder dan dat me arts het wilde. Ik ben de eerste maand niet ongesteld geweest en daarna gewoon regelmatrig cyclus van 28 dagen.. dus het is gek dat ik nog niet ongesteld ben. Maar zo als ik zei als je ergens op hoopt kan het ook uitblijven,. heb nu we een beetje last van bruine afscheiding dus denk dat ik gewoon ongesteld ga worden Verdrietig.... ik hou julie op de hoogteee....

Naar boven
8 Augustus, 2010 - 09:46
Herah

En, ben je inmiddels ongesteld geworden of nog steeds niets???

Naar boven
9 Augustus, 2010 - 07:50
l0ovely

jaaaa helaasss wel Verdrietig wat kan je dan teleurgesteld zijn maar ja is niet anders. Als je iets graag wilt dan gaat het meestal niet...Verdrietig

Naar boven
12 Augustus, 2010 - 11:52
Herah

Jammer joh!! Inderdaad, teleurstelling kan dan groot zijn... Hou vol, wij hebben er de tweede keer ook vrij lang over gedaan, maar het kan zo maar ineens raak zijn!!

Naar boven
18 Augustus, 2010 - 15:05
butterfly

User offline. Last seen 5 days 7 uren ago.

Hoi allemaal.
Me vriend en ik willen ook heel graag met kinderen beginnen maar de ziekte is bij mij nu ookm acttief.. vraag me af of het ooit rustig word! wat een ellende allemaal.
we hebben het besproken met de arts en hij zegt dus ook dat we moeten wachten!! en ik krijg binnenkort ook weer een scopie.. pfff
ben benieuwd.
als ik het zo allemaal hoor en lees.. is het voor de meeste wel ellende he!!

Naar boven
18 Augustus, 2010 - 18:48
l0ovely

nou het is voor hezelf belangrijk dat je ziekte rustig is anderrs beleef je geen plezier aan de zwangerschap maar dat is soms wel lastig. mij ziekte is rustig ben alleen nog niet zwanger helaas en ik wil het snel omdat ik bang ben dat me ziekte zo weer actief word maar je hebt het niet voor het zeggen. Ik ben iets eerder begonnen dan me arts wilde maar ja nu is me ziekte rustig maar ook nog niet raak dus zegt niks. Ooit moet het goed komen toch LOL!!!

succes meid

Naar boven
19 Augustus, 2010 - 15:54
Annemieke!

User offline. Last seen 1 uur 39 minuten ago.

Ik dacht dat het ook voor het kindje belangrijk is dat de ziekte niet actief is, omdat er meer risico's zijn als de ziekte wel actief is. Er is grotere kans dat het kindje te vroeg geboren word etc.
Dus ik denk dat het zeker belangrijk is dat je wacht tot de ziekte echt rustig is, hoe moeilijk dat ook is.

Naar boven
19 Augustus, 2010 - 17:34
butterfly

Dan maar wachten he!! pff ach ja we willen ook nog reizen.. het komt allemaalwel goed.. ooit.. alleen is het soms gewoon effe lastig om al die shit te accepteren die bij de ziekte horen!!

Thanks!!
groetjes

Naar boven
19 Augustus, 2010 - 17:35
butterfly

Dan maar wachten he!! pff ach ja we willen ook nog reizen.. het komt allemaalwel goed.. ooit.. alleen is het soms gewoon effe lastig om al die shit te accepteren die bij de ziekte horen!!

Thanks!!
groetjes

Naar boven

Agenda

Volgende chatavond:
Maandag, 20 Sep om 19:30

Poll

Welke smaak Nutridrink vind je het 'lekkerst'?

Login to vote in this poll.

24 reacties – Oudere enquêtes

Actieve topics

• Azathioprine en bijwerkingen in Colitis Ulcerosa zo'n 1 uur geleden
  • Tevreden over arts? in Algemeen zo'n 4 uren geleden
  • wel of geen crohn?! in Algemeen zo'n 21 uren geleden
  • de manier hoe ik mijn ziekte zie........EEN GROTE NACHTMERRIE!!! in Ziekte van Crohn zo'n 22 uren geleden
  • hoe voel jij je vandaag??? in Algemeen zo'n 23 uren geleden
  • Stemmingswisselingen in Colitis Ulcerosa zo'n 1 dag geleden

Leden

Nieuw: MTS, yann, funkyfresh, Gripen, bert

Online: zonneschijn en 1 gast

Totaal: 1784 leden

Meeste tegelijk online: 44 op 19 Okt 2008

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van nieuws over Crohn, colitis en CCJongeren

Vorige edities
  • Contact
  • Privacybeleid