Inloggen | Nieuw account aanmaken

CCJongeren.nl

• home
  • forum
  • chat
  • dossiers
  • polls
  • blogs
  • columns
  • links
  • over ons
Start » Forum » Ziek zijn » Ziekte van Crohn » clean prep zooi!

clean prep zooi!

172 replies
« eerste‹ vorige1234volgende ›laatste »
27 Juni, 2006 - 13:38
Vier

User offline. Last seen 3 jaren 28 weken ago.

Paar weken geleden heb ik ook die clean prep moeten drinken. In het begin ging het echt niet. Op een gegeven moment wel. Je moet eerst zorgen dat je maag niet leeg aanvoelt. Want toen kwam er bij mij ook alles uit. Ik heb het met ranja gedaan. Eerst een paar slokken ranja. Dan voelt je maag niet zo leeg. Toen een paar slokken clean prep zonder rietje, want dat komt de clean prep terug in je mond, en je kunt dan niet snel drinken. En dan wanneer je niet meer kan, gelijk het andere glas pakken met ranja, en dan net zo lang drinken tot de vieze smaak weg is uit je mond. Je moet dan alleen niet te lang wachten om weer verder te gaan met clean prep, want dan is je maag weer leeg, en dan lukt het niet meer. Ik heb toen 2 liter op gekregen, en werd er toen beroerd van, en ben toen gestopt, om te zorgen dat alles binnen bleef. Maar mijn ontlasting was toen al water, dus was het genoeg. Misschien hebben jullie wat aan deze tip.

Groetjes Elvira

Naar boven
  • login of registreer om te reageren
4 Oktober, 2006 - 08:49
Hilde

User offline. Last seen 6 jaren 30 weken ago.

Ik heb een wat ongezondere tip denk ik, ik heb drie weken geleden aan de Clean Crep gezeten, maar heb onwijs veel gerookt tussendoor. Tijdens de sigaret steeds drinken, en dan weer een paar hijzen aan de peuk. Ja weet het, klinkt erg ongezond, heb me ook de longen uit mn lijf gerookt met die vier liter (in 6 uur), maar zo hield ik het een beetje vol. Heb zelf wel met een rietje gedaan, en dan dat rietje ver achterin mn mond, zodat die zooi meteen in mn keel kwam, en dus niet op mn tong waar ik het dus zou proeven. Ik heb stiekem ook lolly's gegeten, nou ja, gesabbeld meer dan:). In ieder geval succes verder enzo..

Naar boven
4 Oktober, 2006 - 10:24
Jellie
afbeelding van Jellie

User offline. Last seen 5 jaren 1 week ago.

Kom ik ook nog even aan met mijn verhaal...

DE eerste keer dat ik laxeermiddel moest drinken was toen ze nog niet wisten dat ik Crohn had. Ik moest elke avond iets best vies drinken, toen vond ik dat vies tenminste. Ik had namelijk een verstopping in m'n darmen, dus vandaar.

De keer daarop moesti k ook Klean Prep. Ik vond het wel vies maar opzich ging het wel, dacht ik, ik zag het allemaal erg positief in. Nou na 2 liter werd ik ontstettend misselijk en heb ik maar een uurtje gewacht. Toen dacht ik van ik probeer het toch nog maar. Nou, 1 glas en er kwam weer een hele liter uit. Weer gewacht.. Uiteindelijk na 3 liter kwam er weer een liter uit... Toen ben ik ook maar naar het ziekenhuis gegaan, daar kreeg ik het via de sonde naar binnen. M'n arts had al gezegd van als je het niet binnen kan houden dan was die optie er nog. Nou, dus 's avonds naar het ziekenhuis geweest. In 2 uur 2 liter naar binnen gekregen. In totaal dus 5 liter naar binnen gehad, maar ook weer best veel eruit...
Nou, toen moest ik nog een half flesje, was helemaal gelukkig, was bijna klaar. Totdat ik opeens zei dat ik misselijk werd. Zij snel een bakje gepakt (zo eentje die je ook bij de tandarts krijgt als je fluoride krijgt), en toen kwam het eruit. Wel iets meer dan in zo'n bakje past. Zij snel nog meer bakjes pakken, 6 in totaal. Maar dat hield het allemaal niet. Ik had alles over mezelf heen gespuugd, het kwam uit m'n mond en m'n neus. Toen ik dus weer op weg was naar huis stonk ik helemaal naar dat spul.
Ik had nog een zakje (dus een liter) meegekregen, toch nog maar voorzichtig proberen of ik het niet binnen kon houden. Nou mooi niet dus, ik moest helemaal niks meer van dat spul hebben. Ik zou het de volgende dag wel zien. Lekker onder de douche gegaan, en m'n kleren in de WAS gedaan. Volgende dag om 7 uur al in het ziekenhuis (moest om half 8 naar de OK). Kreeg nog een klysma, en uiteindelijk bleek dat ik helemaal schoon was LOL.

Na die scopie was ik weer helemaal fit eigenlijk. Maar 2 dagen later werd ik echt vreselijk ziek. Of het nou van was dat m'n maag op hol was geslagen, of gewoon de narcose, wat het was weet ik niet. Maar ik kon helemaal geen eten binnen houden, alleen water. Die woensdag ging het alweer iets beter, gelukkig! Maar toen moest ik weer laxeermiddel gaan drinken, en nu hield ik het eindelijk binnen.. Heb het dan ook meer gedaan voor de zekerheid, want eigenlijk zat er geloof ik niet zoveel in m'n darmen. Ik kreeg ook 2 van die magnesiumsulfaat ofzo, en 4 laxeerpillen. Ik vond dit spul zelfs nog viezer dan Klean Prep. EErst had mn moeder het nog met limonade gemend in 2 glazen. 's Avonds had ik het maar gewoon in 1 glas gedaan. Voor de smaak was het maar iets erger maar dan had ik het maar gehad. Gelukkig hoefde ik daar geen 4 liter van te hebben, dat had ik toch wel veel erger gevonden!
Die dag ook niet veel geproefd van mijn dieet, dat vloeibare eten ligt nog steeds in de koelkast, hehe. Ik had trouwens wel na een half uur echt veel krampen en diarree, maar na een uur had ik helemaal niks meer.

Toen kreeg ik op het onderzoek die contrastvloeistof (barium) via de sonde binnen, dus dat viel wel mee. Maarja die sonde moest wel via m'n keel in m'n darm worden gezet, dus ik constant kokhalzen totdat hij erin zat. En toen lukte het ook nog 's niet enzo, dus steeds erin en er weer uit, en weer erin... en weer eruit en weer erin.. Pff..... Toen het barium naar binnen kwam viel het wel mee, toen had ik zo in slaap kunnen vallen. De tafel bewoog wel wat heen en weer enzo maar verder.. Maar vanaf het moment dat die vloeistof het einde van mn darmen had bereikt moest ik toch wel heel nodig naar de wc, maar ik moest wachten...

Daarna dan ook niet beter geworden. Ik viel echt bijna om, was vreselijk wankel. Ik kon bijna het ziekenhuis al neit meer doorlopen. In dat weekend was ik gelukkig toch weer opgeknapd. M'n moeder had beschuit in thee gedaan, heel vies, maar gewoon geprobeerd, want ik moest inmiddels toch echt weer iets gaan eten.. Het heeft wel gewerkt, dus hierbij een tip!

Daarna snel weer opgeknapt, maar ikwas inmiddels wel 15 kilo afgevallen (van wat er nog afgevallen kon worden), en zag er dan ook uiteindelijk uit als een skelet met een stukje vel. DAarna snel weer meer gaan eten, wat was dat opeens weer lekker Evil .

Sorry van mijn meterslange verhaal, maar moest het even kwijt.
Dit is overigens al een halfjaar geleden Knipoog .

Naar boven
5 Oktober, 2006 - 17:54
funky

User offline. Last seen 5 jaren 47 weken ago.

hoi,

clean prep is toch het spul om je darmen heel te legen en schoon te maken? mijn dokter heeft mij dit 1 maal gegeven voor een inwendig onderzoek, maar ik deed niets anders dan overgeven. Nu krijg ik twee hele kleine flesjes. Ik ben er ook meestal misselijk van maar dan krijg ik een baxter tegen misselijkheid.
Een scan is ietsje minder aangenaam voor mij Verdrietig , ik ben namelijk allergisch voor de contrastvloeistof en moet daarom o.a ook een spul drinken die ik niet kan binnenhouden, jammer genoeg is de enige oplossing dan een maagsonde. De eerste keer dat ik een maagsonde kreeg was vorige maand omdat ik was opgenomen met een aanval. ze hebben met 3 moeten vasthouden toen het buisje door mijn neus ging, mijn moeder heeft er zelfs een blauwe plek aan overgehouden Geschokt

Naar boven
6 Oktober, 2006 - 07:57
Tjebbe

User offline. Last seen 6 jaren 29 weken ago.

hey,

Ik heb in de tijd dat ik echt ziek was in anderhalve week 2 keer 4 liter van die Clean Prep achterover moeten gooien. De eerste keer was omdat ik totaal verstopt zat en ze dachten dat ik daarom zo'n buikpijn had. Toen dit niet het geval bleek te zijn moest ik het nog een keer! Dit keer voor een darmonderzoek, toen is ook gebleken dat ik Crohn heb. Ik mocht kiezen, drinken of een maagsonde, en ik koos 2 keer voor drinken omdat de sonde me helemaal niets leek, maar toen de diagnose was gesteld moest ik alsnog een sonde voor sondevoeding Verdrietig had ik beter daarvoor kunnen kiezen...
Maar inderdaad, Clean Prep is echt het goorste wat er bestaat, je moet het goed koud drinken, de 2e keer kreeg ik er suikervrije ranja doorheen, maar dat hielp niet. Misschien is dat spul zelfs nog wel lekkerder als ze die geforceerde vanillesmaak eruit zouden halen!

Groetjes, Tjebbe

Naar boven
8 Oktober, 2006 - 17:08
Charizz

ik moet 17oktober voor een darmonderozek weer, omdat ik weer zon last heb, en ik moet nu voor t eerst ook klean prep gebruiken..aan jullie verhalen te lezen geen pretje.. naja het beste ervan hopen..

Naar boven
9 Oktober, 2006 - 08:19
Tjebbe

woej, veel succes! gewoon ijskoud laten worden eerst in de koelkast, dat werkt het best! en de eerste 1,5/2 liter zo snel mogelijk achterover gieten, dan heb je meer tijd voor de rest

Naar boven
9 Oktober, 2006 - 20:15
Hillary

User offline. Last seen 5 jaren 2 weken ago.
ienemiene wrote:

zo...even lekker gal spugen over dat vreselijke drankje genaamd
CLEAN PREP
ik ging vol goeie moed aan de slag,maar wat ik ook probeerde ik kon dat *&!#@ spul nie binnen houden...
het kwam er dus ook uiteindelijk op neer dat mn onderzoek mislukt was omdat ik gewoonweg te weinig van dat spul binnen had gekregen.
dussse.... opnieuw!

ben toen opgenomen in t ziekenhuis omdat t echt nie ging...
maar wat deed t me goed toen ik die laatste liter zo achterover gooide!!!!

heb goed gekeken ..en ja hoor dat was t laatste beetje!!! jippie!!!
missie geslaagd!!!

liefs dian

Ik vond die clean prep ook niet echt een pretje!! r
De verpleegkundige vroeg of ik een sonde wilde, omdat het best wel veel was.
Maar uiteindelijk heb ik het toch opgedronken!!
Groetjes Hillary

Naar boven
16 Oktober, 2006 - 12:58
Charizz

ik moet vanavond beginnen met kleanprep..
brrr..

Naar boven
19 Oktober, 2006 - 11:12
Ivo1982
afbeelding van Ivo1982

User offline. Last seen 16 weken 1 dag ago.

Hey iedereen,

Ik heb anti-biotica en het is raar maar die ruikt en proeft precies als klean prep.
Wazig he?

Dus als ie in me keel blijft hangen moet ik meteen aan die zooi terug denken. haha

Iedereen die het moet gebruiken binnenkort veel succes

Groetjes
Ivo

Naar boven
19 Oktober, 2006 - 12:01
silver

User offline. Last seen 4 jaren 13 weken ago.

hoi

ik ben net nieuw op de forum en ik moet zeggen dat ik het helemaal er mee eens ben dat klean prep rotzooi is,maar van een sondespoeling heb ik nog nooit gehoord.ik heb er ook problemen mee gehad om het te drinken.Het resultaat was het zelfde als bij juliie overgeven etc.
de arts die ik heb heeft als ik nou weer een onderzoek moet voortaan een ander middel proprhsal als ik het goed schrijf.Het is nog wel vies maar je hoeft er niet zoveel van te drinken.de dag voor je onderzoek moet je smorgens beginnen met in glas water en daarna 1 glas water met dat spul.Je mag die dag niet meer eten alleen maar drinken drinken en dan moet je om 19.00 nog 1 glas drinken met dat spul.Het id niet tof dat spul maar idg je hoeft niet zoveel te drinken alleen twee glazen en dat schilde bij mij veel dat idee.

misschien een idee,maar hoe dan ook het blijft smerig. Verdrietig

groetjes kimmie Smile

Naar boven
19 Oktober, 2006 - 18:42
*Anke*
afbeelding van *Anke*

User offline. Last seen 5 jaren 3 weken ago.

Die clean prep dinges is inderdaad niet te drinken Kots!
Werd die dokter ook nog is boos toen ik zei dat het vies was Geschokt
oke dat was het weer Tong uitsteken
doeii,, Knipoog Anke

Naar boven
5 Mei, 2007 - 17:29
Cindy
afbeelding van Cindy

User offline. Last seen 4 jaren 29 weken ago.

Dag allemaal!
Omdat ik met een verstopping kampte waar ze echt geen andere oplossing voor wisten schreven ze me maar Kleanprep voor.. Ik denk ach dat drink ik even op nadat ik op de bijsluiter zag dat het goed te drinken was als het gekoeld was; er zit een vanillesmaak aan... mm oke dacht ik dus dat doen we... Ik de eerste slok nemen en was meteen genezen van het id dat doen we... Bleeeh wat is dat spul vies zeg.. Ik snap niet waarom daar niet gewoon een lekker smaakje aan kan zitten..
Ik heb het uiteindelijk verdund met appelsap (zelfs ranja hield ik niet uit) nadeel is dan wel dat je dus doordat je het met appelsap verdunt meer van moet drinken maar ach de smaak was zo redelijk goed dusja.. rietje helemaal achter in me keel gedrukt en daar ging ik.. Redelijk te doen..
Maar idd dat er sondes voor bestonden wist ik niet..mogen ze de volgende keer ook wel even vertellen;)
Na het innemen van het eerste zakje ontzettend heftige krampen gehad.. hadden jullie die ook?!
Ik wist echt niet wat te doen zo heftig... en maar draaien en draaien in bed... hoge koorts van hier tot ginter..
Naja uiteindelijk goed leeggespoeld.. Komende tijd moeten onderzoeken uitwijzen of ik daadwerkelijk crohn heb...
Zijn er meer mensen die last hebben van verstoppingen ipv diarree met crohn?
Bij mij wisselt het af.. verder heb ik alle symptomen waar je ook niet echt blij van word:-(
Tot later!

Naar boven
20 Mei, 2007 - 15:39
Kaatje

User offline. Last seen 6 jaren 6 days ago.

Hey,
Ik moet die zooi ook alweer drinken, maar het komt me steeds weer terug. Ik heb morgen mn onderzoek maar ben bang dat het niet gaat lukken.

Ik ben vorig jaar geopereerd aan de blinde darm en nu pas zijn ze er over uit dat ik de ziekte van crohn heb. Dit is mijn eerste onderzoek, dus ik weet niet hoe of wat. Wie kan mij vertellen of je de hele hoeveelheid clean prep moet opdrinken? en heeft nog iemand een idee om het lekkerder te laten smaken?

Kus Karen

Naar boven
20 Mei, 2007 - 16:03
yv

User offline. Last seen 5 jaren 11 weken ago.

Hi,
Ze zullen aangeven dat je 4 liter van die zooi moet drinken. Maar ik heb zo het idee dat de meeste wel wat smokkelen en bijv. de laatste liter laten staan. Je mag het mengen met siroop, maar daar zitten weer wat eisen aan verbonden. Er mogen bepaalde stoffen niet inzitten. Het kan ook schelen als je het in de koelkast zet een avond van tevoren. Mij is het nooit gelukt om het op te drinken, dus heb ik een alternatief gekregen. Dat betekend natuurlijk niet dat het jou niet gaat lukken. Zelf heb ik tijdens de onderzoeken een 'roesje' gekregen. Daardoor heb ik nooit wat van het onderzoek gemerkt.
In ieder geval heel veel succes, en probeer er niet al te veel tegenop te zien!

Naar boven
20 Mei, 2007 - 17:41
Kaatje

User offline. Last seen 6 jaren 6 days ago.

Hoi,
thnx voor je mail, ik krijg idd ook een roestje. maar heb nu pas 1 liter van die zooi op. Ik zie opzicht niet tegen het onderzoek op ik vind het spul erger.

Kus

Naar boven
20 Mei, 2007 - 20:11
gritje
afbeelding van gritje

User offline. Last seen 1 jaar 14 weken ago.

Heej,

Ik heb ook gesmokkeld.... Ik had uiteindelijk net de 3.5 liter gehaald... S ochtends na de 3e liter begon mn ontlasting al zo te worden hoe ze hem wilde hebben dus heb ik t laatste beetje laten staan. Ik vond het op zich niet zo smerig... Alleen het begint tegen te drinken, omdat het te veel is.... En ik heb er ontzettende buikpijn van gekregen... Het helpt ook om het een dag van te voren koud te zetten!!
Succes met je onderzoek..... Ook dit vond ik wel meevallen dat roesje is best relax en het je weet gelukkig niks meer van het onderzoek...

Groetjes

Naar boven
21 Mei, 2007 - 13:08
anne87
afbeelding van anne87

User offline. Last seen 28 weken 4 days ago.
yv wrote:

Hi,
Ze zullen aangeven dat je 4 liter van die zooi moet drinken. Maar ik heb zo het idee dat de meeste wel wat smokkelen en bijv. de laatste liter laten staan. Je mag het mengen met siroop, maar daar zitten weer wat eisen aan verbonden. Er mogen bepaalde stoffen niet inzitten. Het kan ook schelen als je het in de koelkast zet een avond van tevoren. Mij is het nooit gelukt om het op te drinken, dus heb ik een alternatief gekregen. Dat betekend natuurlijk niet dat het jou niet gaat lukken. Zelf heb ik tijdens de onderzoeken een 'roesje' gekregen. Daardoor heb ik nooit wat van het onderzoek gemerkt.

ja ik heb ook gesmokkeld moest iets van 3 liter nou naar 2 liter ben ik gestopt.Kwam ik in het ziekenhuis vragen heb je alles opgedronken zei ik ja dus gingen ze het onderzoek doen owhja zeggen ze wat knap je bent helemaal goed schoon ,terwijl ik maar 2 liter op had denk dat het ook verschillend is wel of je snel leeg bent of niet

Naar boven
21 Mei, 2007 - 13:08
anne87
afbeelding van anne87

User offline. Last seen 28 weken 4 days ago.
yv wrote:

Hi,

ja ik heb ook gesmokkeld moest iets van 3 liter nou naar 2 liter ben ik gestopt.Kwam ik in het ziekenhuis vragen heb je alles opgedronken zei ik ja dus gingen ze het onderzoek doen owhja zeggen ze wat knap je bent helemaal goed schoon ,terwijl ik maar 2 liter op had denk dat het ook verschillend is wel of je snel leeg bent of niet

Naar boven
23 Mei, 2007 - 21:31
Jody
afbeelding van Jody

User offline. Last seen 5 jaren 19 weken ago.

Ik heb dat spul ook moeten drinken, gadver wat goor.. kon wel janken! Maar heb uiteindelijk maar 3 liter ervan door mijn keel gekregen waarvan denk ik 2 liter weer uitgespuugd heb.. Maar het was blijkbaar toch genoeg Knipoog

Naar boven
24 Mei, 2007 - 16:42
Bloemetje

User offline. Last seen 1 jaar 24 weken ago.

Hej Ruud, het voordeel van dat onderzoek via je je keel is in elk geval dat je geen clean prep hoeft te gebruiken, hiep hoi! Enne ik zou wel om een roesje vragen als ik jou was! Ik heb het zelf nl ook al eens gehad en een roesje is dan echt wel prettig!

Naar boven
8 Juli, 2007 - 19:52
kelly2

User offline. Last seen 2 jaren 13 weken ago.

hee.. nou ik heb nog niemand gezien die evenveel binnen kreeg als ik.. Geschokt toen ik ook een endoscopie had, kreeg ik 9 liter binnen via een neussonde, en tijdens het onderzoek hebben ze er nog een liter uitgehaald omdat ik nog niet schoon was. Ik kon ook niet goed naar de wc ondanks al het laxeermiddel.. wel raar dus!! maar wat was ik blij dat het achter de rug was!! heel smerig.. gelukkig mocht ik wel onder narcose,, ddaar was ik heel blij mee, nog beter als een roesje!!!!

Naar boven
8 Juli, 2007 - 20:05
gritje
afbeelding van gritje

ja via een neussonde is wel vet relax... heb ik ok gehad in het ziekenhuis... alleen gelukkig nie zoveel dan geef je da tocht weer over als je zoveel moet drinken... ook al is da via een sonde!! of het je da over heel veel uur gekregen???
Roesje vind ik wel ok voor zo'n onderzoek een narcose heb je toch wel meer last van...
Heb nu 4 narcoses in 5 weken tijd gehad en geloof mij heb er nu nog last van pff.....
Greetz

Naar boven
8 Juli, 2007 - 20:20
kelly2

User offline. Last seen 2 jaren 13 weken ago.

jah.. alleen had ik wel veel last van mijn neus na die sonde!! dat deed wel pijn. het was wel verdeeld over een aantal uur ja! ze begonnen om 4 uur ongeveer tot half 1 snachts... en smorgens om half 8 begonnenz e met het onderzoek. ik was wel beroerd van al dat spul.. maar zoveel narcoses in een korte tijd is wel klote ja. Maar voor een keer heb ik dat liever als een roesje!!
xxx Kelly

Naar boven
20 September, 2007 - 17:20
desederia

User offline. Last seen 4 jaren 33 weken ago.

Hallo,

Bij het horen van de naam Clean prep moet ik al kokhalsen. Ik ben echt getraumatiseerd!!! Knipoog
Als ik nu de limonade ruik waarmee ik het heb geprobeerd te mengen moet ik al overgeven. getver.
Ik snap niet dat ze nog niet uit hebben gevonden dat je die poeder in pilletjes kan krijgen en dat je dan gewoon veel water erbij moet drinken. helaas

En dan zit er in het ziekenhuis gewoon een vrouw naast mee te vertellen dat ze alles weg gedronken heeft! petje af!!

Ik heb vrijwillig aangeboden dan maar een sonde aan te leggen bij me. AUW! na anderhalf uur kloten kwam de hele boel er via de bovenkant weer uit.

IK denk dat ik me mooi aansluit bij Nino, een paar dagen niet eten en laxeertabletjes slikken.
Bah de eerste beste die mij die troep weer aansmeert krijgt een schop onder zijn (of haar) kont.

Naar boven
21 September, 2007 - 10:14
Domesticus

User offline. Last seen 1 jaar 17 weken ago.

Prunacolon is echt een verademing smaakt naar hoestdrank/pruimensiroop i.c.m wonderolie wat op zijn beurt naar noot smaakt.
75 ml Prunacolon en 25 ml wonderolie. Daarnaast hoef je alleen maar 4 liter in 1.5 dag te drinken.

Naar boven
22 September, 2007 - 16:28
Nino
afbeelding van Nino

User offline. Last seen 2 jaren 32 weken ago.

Hehe ja ellende he desederia :s

Naar boven
28 September, 2007 - 17:06
Kathyyy

User offline. Last seen 2 jaren 32 weken ago.

echt te smerig voor woorden!!! blegh..kmoes 3 liter s avonds.. sochtends kwam er een verpleegster en die zegt: je gaat me toch ni vertelle dat je mr 1 liter heb gedronken"?? daar heb ik wel 7 uur over gdaan.. was beetje strenge verpleegster:p haha..
kan dr ook nix aandoen datk het ni sneller kon drinke..
elke x een slok in en meteen weer braken..

bah wil er gwn ni meer aandenken!!

kheb het toch wel over het goeie spul he?Knipoog haha

Naar boven
28 September, 2007 - 20:50
Annalwd
afbeelding van Annalwd

User offline. Last seen 1 jaar 18 weken ago.

Dit is spul is inderdaad zo vies!!! Ze kunnen zoveel bedenken maar om het wat lekkerder te maken nee hoor? Ik ben tot de 3 liter gekomen en toen kwam het allebei de kanten eruit. Gelukkig?? hebben ze door het onderzoek wel kunnen zien wat het is. Maar dat zal ik nog weleens dit onderzoek moeten hebben Verdrietig

Naar boven
9 Oktober, 2007 - 20:25
johank

User offline. Last seen 5 jaren 14 weken ago.

misschien een beetje extreem, maar ik vind dit spul dus ook niet te zuipen, dus tegenwoordig als ik weet dat ik weer aan de cleanprep mag pas ik mn eten er een paar dagen vantevoren ook op aan (dus lichte en snel verteerbaar voedsel) en ook al hoeft het niet en krijg ik hier honger van stop ik s'morgens al met eten (ipv s'avonds).

hierdoor ben ik sneller "leeg" en hoef ik dus ook minder CP te drinken

Naar boven
30 November, 2007 - 20:25
XxSampiexX

User offline. Last seen 5 jaren 15 weken ago.

Hummmm een sonde die ga ik onthouden voor de volgende keer Knipoog Want ik kan dat afgrijselijke spul ook niet binnen houden

Naar boven
3 December, 2007 - 00:03
pavago

User offline. Last seen 1 jaar 11 weken ago.

wat johank doet, doe ik ook, ik ga minder eten, meer drinken heldere dranken, een paar dagen van te voren neem ik alleen nog maar nutridrink, en drink 1 dag voor het onderzoek ongeveer 1 liter cleanprep. ik doe een bodempje cp in een glas en de rest vul ik aan met water. of ik doe een beetje cp in een bidon en de rest vul ik met water en dan spuit ik die zooi zo achter in mijn keel. wat ik ook neem is een stuk of 10 van die dulcolax tabletjes.. en dat werkt prima en mijn darmen zijn goed schoon

Naar boven
6 December, 2007 - 17:12
Corientjuh

User offline. Last seen 5 jaren 24 weken ago.

Lieve help, ik ga niet verder lezen! Ik heb net de Colofort bij de apotheek gehaald (voor 't eerst)... Dinsdag slikken en woensdag onderzoek, bibber bibber bibber!! Geschokt

Naar boven
7 December, 2007 - 22:33
pavago

Heel veel Succes Corientjuh!

Naar boven
16 December, 2007 - 19:15
Marit

User offline. Last seen 5 jaren 6 days ago.

Ik heb ook clean prep gehad. Verschrikkelijk spul. Gelukkig kreeg ik het door een sonde! =)

Naar boven
9 Januari, 2008 - 14:19
Mickey11

User offline. Last seen 4 jaren 6 days ago.

inderdaad die rommel smaakt nergens naar. en zelfs met citroen limonade was het lastig weg te krijgen. had er gelukkig de hele avond voor dus uiteindelijk na vele glaasjes had ik die liter weg. wat ik nog erger vond was het laxeermiddel. waar ik er eerder op de dag twee van op had meoten drinken. dat was pas ranzig. heb ook stiekem niet alles opgedronken. maar niemand heeft iets gezegt. dus ik was schoon!

Naar boven
9 Januari, 2008 - 16:02
Bas30

User offline. Last seen 2 jaren 50 weken ago.

Ik heb de Clean Prep zooi ook moeten drinken voor mijn colonscopie vorige week donderdag. Het is inderdaad niet lekker, maar wat ik gedaan heb is eerst helemaal uitademen. Reuk en smaak is heel nauw met elkaar verbonden... Daarna mijn glas Clean Prep met gekoeld water in een teug naar binnen gegooid en dan tijdens het inademen een slok appelsap er achteraan... Je merkt dan (bijna) helemaal de Clean Prep niet, maar je proeft de appelsap...

Naar boven
9 Januari, 2008 - 23:51
pavago

waarom kunnen ze ons niet in een scanner, mri of weet ik veel stoppen ipv een slang in je hol douwen?

Naar boven
5 Februari, 2008 - 13:08
Sweet
afbeelding van Sweet

User offline. Last seen 8 weken 7 uren ago.

ik heb echt iets tegen sondes dus ik begon heel dapper aan mn eerste liter clean prep, k weet niet hoe maar de eerste liter was op... de tweede liter haalde ik niet.. dat spul is echt zooo ranzig!! dus ik had sonde gevraagd... GEEN CLEAN PREP MEER!! maar k moest met die lompe infuuspaal elke keer 5 meter naar de wc rennen.. mn kamergenoot zat ook aan de clean prep, maar die moest 6!! liter omdat iedereen vond dat ie niet schoon genoeg was.. ik vond t wel goed na 4 liter. k ben voorlopig van de clean prep af maar die sonde zit er nog steeds Knipoog

Naar boven
5 Februari, 2008 - 17:21
poor_twisted_me
afbeelding van poor_twisted_me

User offline. Last seen 2 jaren 35 weken ago.

Ik moest er ook aan geloven toen ik in december voor darmonderzoek moest, en toen ik de oudjes bij mij op de kamer eerder met dat spul in de weet zag werd ik er toch een beetje naar van. Buurvrouw van 80 had bedacht dat ze de 4 liter niet in 4 uur moest op drinken, maar dat het wel in 2 uur kon...nou ja...het ging er dus twee keer zo hard in, en dus kwam het er ook minimaal 2 keer zo hard uit....en dat was op de nuchtere maag 's ochtends vroeg niet lekker wakker worden...als de buurvrouw met donderend geraas (en ik overdrijf niet) tot leven komt

maar bij mij is het allemaal heel beheerst en netjes gegaan. Geen ongelukken mee gehad en de benodigde 4 liter zijn er in gegaan. Niet dat het lekker was, maar het had veel erger gekunt

Naar boven
5 Februari, 2008 - 18:12
Bright_star
afbeelding van Bright_star

User offline. Last seen 14 weken 3 days ago.

Ik weet wel dat ik dat gore spul echt niet weg kreeg. Kreeg van de verpleegster zo'n grote ranjakan met van dat spul erin. Maar kreeg die kan nog niet eens half leeg, want ik ging gewoon over m'n nek. Toen hebben ze het maar via een sonde gedaan. Heel geworstel om het ding erin te krijgen, want ze namen 2 keer over een te dun slangetje (Voor baby's -.-) en die was dus te soepel. Derde keer zat hij er dan eindelijk in. En toen moest ik uiteindelijk ook nog eens 2 flessen meer dan afgesproken omdat ze dachten dat het nog niet schoon genoeg was :l Voor de zekerheid de zonde ingelaten tot mijn arts zoiets had van: Ach is vast wel goed en hij dat stomme ding eruit trok..

Naar boven
6 Februari, 2008 - 15:48
monique22
afbeelding van monique22

User offline. Last seen 4 jaren 12 weken ago.

helaas kan ik meepraten over de ellende van clean prep. 3 weken terug moest ik ook een darm onderrzoek ondergaan. omdat ik moeite had met drinken hadden ze er een sonde ingedaan. ik werd alleen zo ziek van dat spul dat ik zo hard alles heb overgegeven dat ik de neigingen bleef houden ook toen er alleen nog gal uitkwam, daarna ook nog. een paar keer alles stop gezet om mij tot rust te laten komen wnat ben echt doodziek geweest. ik heb uiteinedlijk mijn darm leeggekregen, maar ze hebben tijdens het onderzoek 2 x bij moeten spoelen. was dus niet schoon genoeg. gelukkig had ik zoveel pijnstilling en slaapmiddel gekregen dat ik nix van het onderzoek heb meegekregen.! lang leve de morfine spuiten Smile
vrijdag moet ik barium pap drinken maar heb al aangegeven dat ik liever een slangetje naar mijn darm heb dan dat ik dat allemaal moet drinken want ben nog vaak misselijk na het eten.
we zullen zien

Naar boven
6 Februari, 2008 - 16:35
Bright_star
afbeelding van Bright_star

User offline. Last seen 14 weken 3 days ago.

Ik MOEST die bariumpap zelfs via een sonde, omdat het niet in mijn maag mocht komen en het erin moest lopen tijdens het onderzoek Geschokt

Naar boven
7 Februari, 2008 - 10:32
monique22
afbeelding van monique22

User offline. Last seen 4 jaren 12 weken ago.

ik heb ooit dat onderzoek hier in veldhoven gehad en toen ging het ook via een slangetje omdat je anders zoveel moest drinken dat niemand dat binnen de tijd opkreeg.
ben benieuwd voor morgen

Naar boven
1 Maart, 2008 - 19:29
!Priincess!
afbeelding van !Priincess!

User offline. Last seen 2 jaren 29 weken ago.

Ik krijg hem ook via sonde, en dat gaat prima, maar het ging er inderdaad net zo snel weer uit.
sneller dan dat ik bij de wc was=)
haha

Naar boven
3 Maart, 2008 - 23:27
pavago

heb afgelopen woensdag een scopie gehad en moest dinsdag ervoor 4 liter drinken maar heb maar 1,5 gehad, + bisocadyl mijn darmen waren echt wel goed schoon, en de verpleegsters in het ziekenhuis maar zeuren van 'je moet 1 liter binnen 1 uur op hebben'!! jaja zo staat dat dus in het boekje, maar zo werkt het in de praktijk dus echt niet! de rest heb ik weggekiept.

Naar boven
3 Maart, 2008 - 23:34
gritje
afbeelding van gritje

ik moet volgende week mn onderzoek!!! Ik hoef maar drie liter te drinken!! Vind het best wel om te doen dat drinken, maar liever niet Knipoog
Heb nu twee van die onderzoeken gehad.. de laatste was alleen maar de endeldarm.... althans dat was de bedoeling... daarvoor hoefde ik da spul niet te drinken alleen een laxerend drankje en een klisma... mocht er ook gewoon bij eten.... De arts is wel verder gegaan omdat ik er niet veel van voelde... totdat hij bij het ontstoken stuk kwam, toen piepte ik wel anders.... af en toe moest ie wel wat schoonspoelen maar ondanks dat ik gewoon gegeten had en niet echt een laxerend tafareel had gehad waren me darmen redelijk schoon!

Naar boven
9 Maart, 2008 - 11:28
Lonn

ik moet een mri-scan en moet daar klean prep bij drinken...
iemand enig idee of daar geen andere oplossing voor is?

Naar boven
9 Maart, 2008 - 11:44
Domesticus

User offline. Last seen 1 jaar 17 weken ago.
Lonn wrote:

ik moet een mri-scan en moet daar klean prep bij drinken...
iemand enig idee of daar geen andere oplossing voor is?

Voor de MRI zelf of voor het prepareren?

Zou je de afdeling radiologie/nucleaire geneeskunde van je ziekenhuis moeten bellen.
Colofort
Phosphoral
Movicolon
Prunacolon
etc...

Naar boven
9 Maart, 2008 - 11:46
Lonn

oke bedankt..ik bedoel inderdaad voor het voorbereiden,
die mri-scan maakt me niet zoveel uit..maar die klean prep Verdrietig

Naar boven
« eerste‹ vorige1234volgende ›laatste »

Agenda

Volgende chatavond:
Maandag, 3 Jun om 19:30

Poll

Hebben jullie Infliximab als medicijn?

(Nog) niet
44% (4 stemmen)